අකුරු මැකී නෑ

Sunday, January 29, 2023

ලොකු අම්මත් එක්ක... - පස්වෙනි කොටස

ඉස්සෙල්ලාම කිරිකැටියා ගස්සලා යවපු එයාලගේ කසාදෙ එක සාක්කිකාරයෙක් වුණෙත් මං.......

ඒ සිද්ධියට අදාළ කිරිකැටියාත් නොදුටු මව්පියන්ට සාප කරමින් එලොව යන්න ඇති.’

හැබැයි, ඒ තරුණ ජෝඩුව කසාද බැඳලා දැන් සිඟිති දරුවෙකු හුරතල් කරනවා. හරිම ආදරෙයි දරුවට. මැණිකක් වගෙයි දරු සිඟිත්තාව රකින්නේ. මං එයාලට සමීප නම් අහගන්න තිබ්බා නූපන් දරුවා ගැන එයාලා දැන් මොනවද හිතන්නේ කියලා.’ මගෙ අතින් එහෙම ලියැවුණේ 2018.
2022 වෙද්දී ඒ දෙන්නා ඉතාමත් ඉසුරුමත්. දරුවන් දෙන්නෙකුගෙ මව්පියන්.

එහෙම වෙන්නේ ආදරයහරිහැටි වටහා නොගැනීම නිසාවත්දකියලයි...

හැබැයි, මාස කීපෙකට කලින් දෙන්න දික්කසාද වුණා!

‘එහෙම වෙන්නේ ‘ආදරය’ හරිහැටි වටහා නොගැනීම නිසාවත්ද’ කියලයි ලොකු අම්මා කල්පනා කළේ. නිදි තවමත් කල්පනා කරමින් ඉන්නේ...

හිතාදර ඔයාලට ඇත්තම කියනවා නං, මේ posts පෙළ මෙච්චර දිගට ලියන්න කිසිම බලාපොරොත්තුවක් මට තිබ්බෙ නෑ. ඒත්... ඒත් ලියන්න පටන් ගත්ත දවසේ හිට අහන්න; දකින්න; දැනගන්න ලැබුණු දේවල් හිත කීරි ගස්සන එව්වා- හිත සසල කරවන එව්වා.
දැන් අපේ මනුස්ස ජීවිතවලට කිසිම වටිනාකමක් නැතිව ගිහින්ද?
පහුගිය ටික දොහේ අහන්න ලැබුණෙම ඒ විත්තියට සාක්කි.

දවස් පනහක් ඇතුළත හෝමාගම ප්‍රදේශයේ 11 දෙනෙක් සිය දිවි හානි කරගෙන!

අවුරුදු 29ක මෘදුකාංග ඉංජිනේරුවරයෙකු ‘වැඩ අධිකයි, විවේකයක් නෑ’ කියල දිවි හානි කරගෙන!!

පෙම් සබඳතාව නවත්තපු සිසුවියක් උසස්පෙළ විභාගයට ලියන්න, එයාගේ තාත්තත් එක්ක යද්දී පෙම්වතා ඇයට ඇසිඩ් පොවන්න ඇවිත්!!!

තංගල්ලේ තරුණ යුවලක්, එයාලගේ විවාහයට උප්පැන්න සහතිකයක් හරස් වෙන හින්දා මැරෙන්න තීරණය කරලා.

අපේ ආච්චි ඉඩකඩ තියෙන වෙලාවට, අපට ඇහෙන්න ලෝ වැඩ සඟරාවේ කවි සේරම කිව්වේ කටපාඩමින්. (ඒවා කියන එක විතරක් නෙවෙයි එයාලගෙ පරම්පරාවේ උදවිය කළේ. හැකි හැම වෙලාවකම ඒවායින් කියවෙන දේ ජීවිතවලට එකතු කරගත්තු එක.) ඒ වගේමයි, දැන් තේරෙනවා- එහෙම දේවල් අපට නිතර- නිතර ඇහෙන්න සැලැස්වීමෙන් අපේ ආච්චී කරපු දේ. (ඔයා නිවන් දකින්න ඕනි ආච්චියෙ!)
කොයි තරං දැනුමිතිකම් තොගයක් ඔයා මට උගන්නලා තියෙනවද- මටත් නොදැනිම.

  කලකිනි බුදු කෙනෙකුන් උපදින්නේ
  දුකකිනි මිනිසත් බව ලැබ    ගන්නේ
  මෙදෙකිනි මෙසසර දුක් දුර  ලන්නේ
  සුදනෙනි කිම වීරිය    නොකරන්නේ- කියන කවියත් අපේ ආච්චිගේ මුව’ගේ තිබුණු එකක්! ඒ වගේ රත්තරන් කවි නිතර නිතර කාට-කාටත් ඇහෙන්න සැලස්සුවොත්...

අර දිවි හානි කර ගැනීමේ ප්‍රශ්නය සහෝදර blog රචකයන් කිහිප දෙනෙකුවත් අවදි කරවලා. විශේෂයෙන්ම කට්ටකාඩුවේ ලොකු මල්ලී. ලොකු මල්ලී ලියපු post එකේ නමෙන්ම තේරෙනවා අමුත්තක්. ‘ආලයෙන් පාරාජිකා වීම හෙවත් මට නැත්තං තොටත් නෑ’. එහෙම ලියමින්, එයා මේ ප්‍රශ්නය දිහා වෙනස්ම පැති කිහිපයකින් බලන හැටි ඔයාලටත් කියවන්න  ඇහැකියි; රතු පාටින් තියෙන 'මට නැත්තං තොටත් නෑ' අකුරු උඩ ක්ලික් කරලා එහාටම ගිහිං.  

විශ්වාසවන්ත සමීපතමයෙකුගෙන් ලැබෙන සැනසිලිදායක ටිකකින් නැත්තං hug එකක් වගේ දෙයකින් ගෙනෙන සහනය වචන... 

ප්‍රශ්නයක් දිහා බුද්ධිමත්ව බලන්න; ඒක නිවැරදිව තේරුම් ගන්න; නැණවත්ව ප්‍රශ්නයට මුහුණ දෙන්න ඕනියි කියලා කියන්න ලේසියි. නමුත් ප්‍රශ්නයක් පැන නැඟුණ වෙලාවක අපේ අර දැනීම් සම්භාරයෙන්ම වැඩක් නැති වෙන්නත් ඉඩ තියෙනවා. එහෙම වෙලාවට අපේ විශ්වාසවන්ත සමීපතමයෙකුගෙන් ලැබෙන සැනසිලිදායක වචන ටිකකින් නැත්තං hug එකක් වගේ පොඩි දෙයකින් ගෙනෙන සහනය- කෙනෙකුගේ ‘ජීවිතයක් බේරා ගන්න අත්වැලක්’ වීමට තියෙන ඉඩ ඉතා වැඩියි.

අද කාලේ නං ප්‍රශ්න තියෙන අයට එහෙම උපදෙස් දෙන්න; අවවාද දෙන්න ස්ව කැමැත්තෙන්ම ඉදිරිපත් වෙන අය ගොඩයි. ගැටලුව වෙන්නේ ඒවායින් නිවැරදි; බුද්ධිමත් උපදෙස් තෝරා ගැනිල්ල!

ඔයාලට කියන්න යන මේ ප්‍රවෘත්තිය මගෙ ඇහැ ගැටුණේ ජනවාරි 28 වෙනිදා උදේ. සුරංග රාජනායක තමයි සිද්ධිය වාර්තා කරලා තිබුණේ. සිද්දිය කෙටියෙන් මෙහෙමයි:
මේ ජෝඩුව අවුරුදු හතක් love කරලා පසුගියදා ජයටම මඟුල් කාල කසාද බැඳලා. දවස් හතරක මධු සමයකටත් ගිහිං.
එයාගේ පස්වෙනි දවසේ මනාලයාගේ ගෙදරට ආපසු ඇවිත්. ඊට පස්සේ මනාලයා එයාගේ මිතුරෙකුත් එක්ක බැහැරට ගිහිං, බීර බීලා තමයි ගෙදර ඇවිත් තියෙන්නේ- චුට්ටක් පරක්කු වෙලා.

ඊට පස්සේ වෙච්චි සංගදිය ගැන වාර්තාවේ තියෙන්නේ මෙහෙමයි:
‘මින් දැඩි ලෙස කෝපයට පත් මනාලිය මනාලයාට බැණ වැදී පහර දීමට පටන් ගෙන ඇති අතර
, ලේ පෙරෙන තුරු කන ද සපා කා ඔහුගේ ශරීරයද නියපොතු වලින් සූරා තිබේ. මෙම කලබලය නැවතීමට මැදිහත් වූ මනාලයාගේ මවට හා පියාට ද බැණ වැදී ඇති මනාලිය මව තල්ලු කර දමා මනාලයාගේ නැඟණියට ද පහර දී සිය නිවසට දුරකතන ඇමතුමක් දෙමින් තමා රැගෙන යන ලෙස දන්වා ඇතැයි වාර්තා වේ.

ඒ අනුව මනාලියගේ පාර්ශවයේ විශාල පිරිසක් ත්‍රිරෝද රථවලින් මනාලයාගේ නිවසට පැමිණ ඇති අතර, සිද්ධිය පොලිස් හදිසි ඇමතුම් අංශයට ද දැනුම් දී තිබේ. මනාලයා හෝ පාර්ශ්වයේ කිසිවකු මනාලියට පහරදීමක් සිදුකර නොමැති අතර නව යුවළ යළි එක්කිරීමේ අරමුණින් පොලිස් නිලධාරීන් දෙදෙනා දෙපාර්ශවයටම පසුදා ගම්පොල පොලිසියට පැමිණෙන ලෙස දැනුම් දී තිබේ...’

මේ හරක් පැටියා අවුරුදු 7 ක් ලව් කරලා ගෙදර ගෙනත් තියෙන්නෙ... කෙලින්ම කාලි අම්මා මෝඩ් ඔන් වෙලා...

මං වහන්සේ ඒ විස්තරේ කියවනකොට 15 දෙනෙකු ඒකට comment කරලා තිබුණා. එක එක උපදෙස් දෙමින්. මට හිතෙනවා ඔයාලා ඒ කමෙන්ටු ටිකත් කියවන්න කැමති වෙයි කියලා.      

*බැඳල ඉවරනෙ කියල ඔහේ කරබාගෙන ජීවත් වෙනවට වඩා හොඳයි, කොල්ලො දැන්ම අයින් කරල දාල හිත හදාගනින්. දැන්ම ඔහොම නම්, ඉදිරිය පැහැදිලියි.

*මරු බඩුවක් මේ හරක් පැටියා අවුරුදු 7 ක් ලව් කරලා ගෙදර ගෙනත් තියෙන්නෙ... කෙලින්ම කාලි අම්මා මෝඩ් ඔන් වෙලා

*ඔන්න කොල්ලෝ අවුරුදු දෙකකින් විතර පස්සේ හොයා ගන්න තිබ්බ සැඟවුන යකා පලවෙනි දවසෙම එලියට පැන්නා. දැන්වත් ගැලවෙයන් ඉතුරු කන බේර ගන්න ඕනේ නම්. උඹත් වැරදි, හැබැයි කනෙන් කෑල්ලක් පුජා කරන්න තරම් දෙයක් නම් නෙමෙයි මේක. අනික උඹලා අවුරුදු හතක් කනා මුට්ටිද බින්දේ බන්?

*Save your life brother, this women has dual personality. She has been acting nicely to you and your family for last few years (I assume) until you sign on marriage certificate. After that... she will not care anymore. Beast in her is cut loose.
Quit now... or suffer whole life. You and your family members too.
I know as I'm going through the same process. It's too late for me.

*Agreed.... same here.

*මයික් ටයිසන්ගේ නංගි,,

*ගැලවෙන්න හොඳම වේලාව. ගෑණියෙක් කියලා ගෙනත් තියෙන්නේ යක්ෂණියක්. ඕක මිනිමැරුමකින් කෙලවර වෙන්න කලින් අයින් වෙයන්🤦🏻

*තක්කෙටම කියන්නම් මෙතන බියර් බීපු එකේ නෙමෙයි ප්‍රශ්ණෙ තියෙන්නෙ. හනිමූන් එකේ ප්‍රශ්ණයක්, බියර් බීපු එක පිටින් ඇරල තියෙන්නෙ පැහැදිලිවම. හැබැයි නෑ කිව්වට මනමාලයත් මනමාලිගෙ කිහිල්ලට එකක් ගහනව. ඔය අගේට පේන්නෙ.

*මනාලිය නැන්දම්මා මාමණ්ඩියට නැගණියට යම් වරදක් කර ඇත්නම් එහි විපාක ඇය විසින් දරාගත යුතුය. එය බරපතල වරදකි. පැහැදිලිව ම දුරදිග නොයන විවාහයක් බව පෙනේ. මේ එළහරක්ට මෙවැනි දවස්වලවත් බේබදු කමෙන් ඈත්වෙලා ඉන්න බැරිද?

වෙන එකෙක් නම් මනාලියට දත් ටික ගලවල ගැන ගැන ඉන්න අතටම දෙයි...

*ගෘහස්ථ හිංසනයට නඩු පැවරිය යුතුයි

*අප්පේ මෝඩ ගහක් බැඳලා තියෙන්නේ. ඕකිට කන පැලෙන්න දෙකක් දීලා දැම්මම කීකරුවට හදාගන්න. නැත්නම් පයින් ගහල පන්නන්ඩ

*bandapu alutha ohoma thamai, dishti didin ekak one wela inna aththe, kolla parakku unama mala paninna athi

*Hats off to the bride 👍 අපි මෝඩයො වගෙ ඉවසුව නිසා ලමයිත් හදන් තාමත් දුක් විඳිනවා!! ඔය මනමාලයා ඕක නිසා හැදෙයි එක්කො අතාරියි, ජීවිතාන්තය දක්වා විඳවන්නෙ නෑ......

*පල මෝඩ ගෑණියේ යන්න. මනාලයා ඉවසන එකෙක් නිසා බේරුනා. වෙන එකෙක් නම් මනාලියට දත් ටික ගලවල ගැන ගැන ඉන්න අතටම දෙයි

*සුරාවේ ආදීනව දත් මනාලිය යස පාඩමක් උගන්වා ඇත. නියපොත්තෙන් කඩා ගන්න පුලුවන්ද කියලා බලන්න ඇති. නමුත් නැන්දභ...

ඔය comments ටිකෙන්ම පෙනෙනවනෙ එකේක්කෙනා ප්‍රශ්න දිහා බලන්නෙ නේකාකාර විදිහටය කියල. විවිධාකාර විදිහටයි කියල.
දඟකාර පුංචි දෝණියන්දෑට ලියන ලොකු අම්මට, ඒ දවස්වල දූල-පුතාල ලියල එවපු සමහර ප්‍රශ්නත් විවිධාකාරයි. ඒ සමහර ප්‍රශ්නවලට උත්තර ලියන්න ගියාම- ලොකු අම්මට කටඋත්තර නැති වුණා. නිකමට හිතන්නකෝ, රස්සාවක් නැතිව අන්ත අසරණ වෙලා ඉන්න කෙනෙක්... රස්සාවක් හොයා ගන්න උදව් වෙන්නයි කියල ලියා කිව්වම.
හරි හමන් නිවහනක් නැතිව ඉන්න පවුලකට ගෙයක් හදල දෙන්න කැමති දානපති පරිත්‍යාගශීලී පිංවතෙක්ව හොයා දෙන්න කිව්වම...

එහෙම වෙලාවට ලොකු අම්මා එච්චර බල සම්පන්න කෙනෙකු නොවෙන විත්තිය කෙළින්ම කියන්න මේ ලියන්නාට සිද්ද වුණා. නැති ලොකුකම් අටවා ගන්න ඕනෑයි?

පහුගිය ටික දවසේ නිදිට දෙතුන් වතාවක්ම වාසනාව ලැබුණා, blogs ලියන; ඒවා කියවන; ඒවාට ප්‍රතිචාර දක්වන සහෘද හිතවතුන් කිහිප දෙනෙකු හමු වෙන්න. එහෙම හමු වෙලා රටතොට ගැන; ලෝකය ගැන අදහස් හුවමාරු කර ගන්නත්- දැනුවත් වෙන්නත්. එයින් අතිශයින්ම පලදායී එකක් වුණේ, හක්බෙල්ලාවක ‘Teepee කෑම්පින් Site’ එකට ගිය ගමන. ඒකෙ අයිතිකාරයත් blog ලියන්නෙක්. තට්ටයාගේ කොලම ලියන කෙනා.

හක්බෙල්ලාවක ‘Teepee කෑම්පින් Site’ එකට ගිය ගමන...

ඒ ගැන දැනටමත් blog posts තුනක්ම ලියවිලා. පළමුවැන්න ජනවාරි 25 ‘තට්ටයාගේ කොලමෙන්’. ‘සිරිබිරිස්ගේ ලංකාවතරණය’.

දෙවැන්න ජනවාරි 27 වෙනිදා අසංග රණසිංහආරච්චි ලියන ‘කොළොම්පුරේ’ බ්ලොගයෙන්. සිරිබිරිස්ගේ ලංකාවතරණය හා Teepee Camp ගොඩබැස්ම සබැඳි කතා’.
තෙවැන්න ජනවාරි 29 වෙනිදා පළවුණේ ‘ඩ්‍රැකීගේ අඩවියේ’.
‘සිරිබිරිසාගමනය’ නමින්.

මට නම් මසුරං වටින්නේ එහෙදී බොහොම සුහදව පැවැත්වුණු සාකච්ඡා මණ්ඩපයේ සංවාද. ඒවා එක මාතෘකාවක් යටතේ විතරක් නෙවෙයි කෙරුණේ. එක තැනකින් පටන් ගත්තම, එහාට මෙහාට අතු-ඉති ලියලමින් වැඩීගෙන; පැතිරීගෙන ගියේ අපිවත් බලාපොරොත්තු නොවුණු සශ්‍රීකත්වයකින්. නිකම්ම නෙවෙයිනෙ පුරාණ පඬිවරයෙක් මෙහෙම සොලෝකයකුත් කියල තියෙන්නේ.

  සංසාර විෂ වෘක්ෂස්‍ය
  ද්වෙඵලෙ හ්‍ය’මෘතොපමෙ
  සුභාෂිත රසාස්වාදඃ
  සජ්ජනෙෂු ච සංගමඃ
(
සංසාර නමැති විෂ වෘක්ෂයෙහි අමා වැනි ඵල දෙකකි. එනම්: දැහැමි කතාවන්හි රස විඳීම හා සත්පුරුෂ ආශ්‍රය යන දෙකයි.)

ඉතිං ඒ සජ්ජන ඇසුරු වෙලාවල වැඩියෙන්ම කතාබහ වුණා, සිරි ලංකාවේ වර්තමාන තත්ත්වය ගැනත්.

බුද්ධි ගලනය වෙනදට වැඩියෙන් සිද්ද වෙන්නේ ඇයි / රටවැසියන්ගේ ආතතිය- අසහනය වැඩියිද / දැන් අපේ සහකම්පනය අඩුයිද; මානසික තත්ත්වය කොහොමද / දුර්වල මානසික තත්ත්වයන් සහිත තරුණ පෙළක් ඇතිවී තිබෙන්නේ ඇයි / කුඩා වියේ සිටම දූ දරුවන්ට ඉගැන්විය යුත්තේ මොනවාද / දරුවන් අහන ඕනෑම ප්‍රශ්නයකට ඇත්ත පිළිතුරුම දිය යුතුද... කියන දේවලුත් එහිදී සාකච්ඡා වුණා.

ඒ ගැන ලියද්දී නිදිට මතක් වුණා- ජනවාරි  25 වෙනිදා ‘ඉකොනොමැට්ටා blog අඩවියේ’ පොලී අනුපාතික ප්‍රවණතා... මැයෙන් පළ කෙරුණු පොස්ටුවේ comment එකකින් පොඩි කොටසක්:

‘ඉකොනෝගේ අවධානය පිණිස මේ තියෙන්නේ URBAN .LK විසින් සිදුකරපු සමීක්ෂණයකින් හදපු වාර්තාවක්...

30% ක් යන්නේ දේශපාලකයන් ගැන බලාපොරොත්තුවක් නැති නිසා.

මේ සමීක්ෂණයට සහභාගී වූ අයගෙන්;

 රටින් ‍යන්න හදන/හදපු අයගෙන්,
 30%
ක් යන්නේ දේශපාලකයන් ගැන බලාපොරොත්තුවක් නැති නිසා.
 25%
ක් යන්නේ ආර්ථික ප්‍රශ්න නිසා.
 16%
ක් යන්නේ දරුවන්ගේ අනාගතය ගැන බය නිසා.
 10%
ක් යන්නේ අති විශාල බදු බර නිසා.

අයිස්බර්ගරයක් තරම් විශාල වූ ප්‍රශ්නයක ඉතාමත් අංශු මාත්‍රික නිරීක්ෂණයක් මේ. ඇත්ත මීට වඩා ඛේදනීය ඇති....’

මෙහෙම වාතාවරණයක් තියෙන රටක වාසය කරන දුහුනෙක් විදිහටයි, මං වහන්සේ නිදිගෙ පංච තන්තරේ ලියන්නේ. ඒ අතරවාරයේ ආයෙත් වතාවක් ඡන්දයකුත් ළඟ එනවා. රට වෙනුවෙන් මගේ හෘදය සාක්ෂියට එකඟව, මගේ ඡන්දය පාවිච්චි කරන්න කල් බලමින් ඉන්න අතරේ...
‘ටිකක් හිටහන් නිදි.’

ලොකු අම්මත් කතා කරන්න පටන් අරං!

“කතා කරන්න උවමනා තැනදී කතා නොකර ඉන්න පුළුවන්ද? දැන් රටේ දූල-පුතාලට මේවා ලියන්න; කියන්න පිවිතුරු පත්තරේ පළ වෙන්නෙ නැහැනේ.
ඉතිං, නිදිගෙ පංච තන්තරෙන් හරි මේ..න්..න මේ ටික රටේ..ම දරුවන්ට කියන්න ඕනි. ඔව් දූ-දරුවනේ, ඉස්සර තමයි අම්මල තාත්තල ලොකු අම්මල වගේ වැඩිහිටියන් ඔයාලට අවවාද දුන්නේ. පාර පෙන්නුවේ. දැන් ඔයාලා ගොඩ දෙනෙක් වැඩහිටි අපට වැඩිය ඉස්සරහට ඇවිත්...
ඉතිං
අපටත් හොඳ නරක කියා දෙන්න. ඔයාලා ඉස්සරහට එන්න!!

රටට නිදහස හම්බ වෙලා අවුරුදු 74ක්ම නාකි පරම්පරාවකට ඕනි විදිහට තට්ටු මාරු වෙවී රටේ පාලනය කෙරුව හොඳටම ඇති නේද. පහුගිය අවුරුද්දේ සිද්ද වුණු ආදරයේ තරුණ අරගලේට පින් සිද්ද වෙන්න කොක්කු ඉගිල්ලුණා; උන්ගෙ සුදේ තරම ලෝකෙටම පෙන්නමින්.
මෙච්චර කාලයක් තිස්සේ හැංගි හැංගී වෙස් බැඳපු 
ඒ දෙගොල්ලන්ම එක පිලේ උදවිය බව දැන් අපටත් තහවුරු වෙලා අහවරයි.

මෙච්චර කාලයක් තිස්සේ හැංගි හැංගී වෙස් බැඳපු ඒ දෙගොල්ලන්ම එක පිලේ උදවිය බව දැන්...

ඒත් කරකවල අතෑරියා වගේ අන්ද-මන්ද වෙලා ඉන්න කට්ටියකුත් තවම රටේ ඉන්නවා. දේශපාලන සබුද්ධිකභාවයක් නැති ඒ කාට-කාටත් ඔයාලා එකතු වෙලා හරි පාර කියා දෙන්න ඕනි. පරක්කු නොවී අන්න ඒ යුතුකම ඉෂ්ට කරන්න....” ලොකු අම්මා කිව්වා.        

‘මමත් ලොකු අම්මා එක්ක සීයට දෙසීයක් එකඟයි!’
මට කියවෙන්නේ නිරායාසයෙන්.

“එහෙනං කවි කොළයක් හරි ලියන්නයි තියෙන්නේ.” කියලා මට කියාගෙනයි ලොකු අම්මා මගෙන් සමු ගත්තේ෴0෴

56 comments:

  1. බලමු මේ ගමනවත් වෙනසක් වෙයිද කියල.

    ReplyDelete
    Replies
    1. වෙනසක් වෙයිද නෙවෙයි ප්‍රසන්න මහත්තයෝ, ප්‍රසන්න වෙනසක් කරන හැටි බලමු!

      Delete
  2. (සංසාර නමැති විෂ වෘක්ෂයෙහි අමා වැනි ඵල දෙකකි. එනම්: දැහැමි කතාවන්හි රස විඳීම හා සත්පුරුෂ ආශ්‍රය යන දෙකයි.) - බ්ලොග් ලියන නි.දි. ඇතුලු මහත්වරුන්ට පින්සිද්ද වෙන්න අපිටත් මේ දෙකට කිට්ටු අත්දැකීමක් බ්ලොග් අවකාශය හරහා ලැබුවහැකි. හැමෝටම ස්තූතියි.

    ReplyDelete
    Replies
    1. එහෙම අත්දැකීමක් වඩාත් හරවත් හා රසවත් වෙන්නේ ඔබතුමා වගේ අයගෙත් නොමසුරු දායකත්වය ලැබෙන නිසා නේද, චමී. ඒ නිසා අපි හැමෝටම ඒ ස්තුතිය අයිතියි!

      Delete
  3. ‘මින් දැඩි ලෙස කෝපයට පත් මනාලිය මනාලයාට බැණ වැදී පහර දීමට පටන් ගෙන ඇති අතර, ලේ පෙරෙන තුරු කන ද සපා කා ඔහුගේ ශරීරයද නියපොතු වලින් සූරා තිබේ.’ - ගම්පොල අපි එහෙම තමයි. දෙයක් කරොත් ආයෙ කාටවත් සෙකන්ඩ් වෙන්නේ නෑ.

    ReplyDelete
    Replies
    1. අර රයිගමයගෙ මිත්තරයා ගම්පොලයත් ඔය පැත්තෙමද?

      Delete
    2. නැතුව. අපිට දුරින් නෑයොත් වෙනවා (ඩ්රැකී තුමාගේ ගජබින්න දෙසාබෑමේ ඔන්ලයින් පාඨමාලාව හදාරමින් සිටින බව සලකන්න)

      Delete
  4. ‘දේශපාලන සබුද්ධිකභාවයක් නැති ඒ කාට-කාටත් ඔයාලා එකතු වෙලා හරි පාර කියා දෙන්න ඕනි.’ - මාලිමාවෙන් හරි පාර හොයාගන්නවා කියපු කන්ඩායමත් අනිත් හැමෝම ගිය පාරට වැටීගෙන යනවා වගේ.

    ReplyDelete
    Replies
    1. මටත් යම් යම් නොගැලපෙන තැන් පෙනෙනවා චමින්ද මහත්තයෝ. ඉතිහාසය පුරාම අපට තෝරා ගන්න වෙලා තියෙන්නේ හොඳම කණ්ඩායම නෙවෙයි; නරක අඩුම කණ්ඩායම. හැබැයි, කොයි කාට වුණත් ඉස්සර තරං හිතුමතේ නටන්න හම්බ වෙන එකක් නෑ. ඉතිං 74ක් එකම වැරැද්ද කරපු අපි වෙනසක් අත්හදා බලන්නත් ඕනිනේ.

      Delete
    2. ඇත්ත. නමුත් කැහි ගෑණි දී හොටු ගෑනියෙක් නොගැනීමට වගබලාගත යුතුයි. මේ අවසාන අවස්තාව කියන්න බෑ. මොකද අවසාන අවස්තාව දැනටමත් ඉවරයි.

      Delete
    3. චමී, කැහි ගෑනියි- හොටු ගෑනියි දෙන්නම කරපු හරිය දැන් අපට හොඳටම පෙනිලානේ තියෙන්නේ. එයාලා සම නිවුන්නුය කියලත් ගිය මාස කිහිපයේදී හෙළි වුණානෙ, කදිමට.

      ඒ නිසා මට හිතෙන්නේ අලුත් පිරිසකට බලය දිය යුතු බව. ඔවුන්ට බලයක් නොදී මේ පරීක්ෂාව කරන්න වෙන ක්‍රමයකුත් නැහැනේ. ඉතිං- මම නම් සුබවාදීව හිතනවා...

      Delete
  5. මෙදා පාරත් මලිමාවට තමයි,හොරුන්ට දීලා පසු තැවෙන්න ඕනේ නෑ ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ලලිත්, මමත් ඔය අත්තේ කුරුල්ලෙක්!

      Delete
  6. මේ පාර ඡන්ද ප්‍රතිඵල වලින් බලාගතහැකි... සුවහසක් සිරිලාංකීය ඡන්ඩදායකයන්ගෙ තරම

    ReplyDelete
    Replies
    1. සුවහසක් සිරිලාංකීය ඡන්දාදයකයන්ගෙ තරම හා බලය!

      Delete
  7. මම ලියන්නේ මේ කතාවට විරෝධය පල කරන්න. //ඒ සිද්ධියට අදාළ කිරිකැටියාත් නොදුටු මව්පියන්ට සාප කරමින් එලොව යන්න ඇති.// සාමාන්‍යයෙන් ගබ්සා කරන්නේ මස තුනකට කලින්. ඊට කලින් කළලයට ජීවයක් නැහැයි කියල පිලි ගන්න නිසා. මම දන්නා සමහර අය මාස තුනකට කලින් නිත්‍යානුකුලව මේ රටේ මෙනම් එනත් යුරෝපිය රටවලද ඒක කරනවා. මෙහෙම ලියන එක අසාධාරණයි ඒ අයට

    ReplyDelete
    Replies
    1. විවාදයක් නැතිවම අජිත් මහත්තයාගේ මතයට එකඟයි, වෛද්‍ය විද්‍යානුකූලව බලද්දී.
      නමුත් යුක්තාණුවක් ගර්භාෂයේ තැන්පත් වෙන්නේ ප්‍රතිසන්ධියක් ලබලය කියලත් කියවෙනවානේ... ගන්ධබ්බයෙකුගේ ආගමනය ගැන කතන්දර හෙමත්... ඒක විද්‍යානුකූලව ඔප්පු කරලා නැති වුණත්....

      Delete
    2. බුදු හාමුදුරුවන්ගේ කාලේ යුක්තාණුවක් ගැන දැනන් හිටියද?

      Delete
    3. අජිත්, ඒ කාලේ යුක්තානුව ගැන දැනගෙන හිටියද කියලා නම් මට අදහසක් නැහැ. නමුත් මට මතක් වෙන කරුණක්- දෙකක් කියන්නම්.
      විහාර මහා දේවිය මරණාසන්න සාමනේරයන් වහන්සේ කෙනෙකුට ඇප උපස්ථාන කරලා ඉල්ලා හිටියානේ 'දරුවන් නැති ඇයගේ කුසයෙන් පුතෙක් ලෙස ඉපදී- රට දැය සමය බේරා ගන්නා' ලෙස. ඒ ඉල්ලීම කරලා පන්සලේ සිට රජ මැඳුරට යන අතරේ අර සාමනේරයන් වහන්සේ අපවත් වෙනවා. ඒ සැණෙන් විහාර මහා දේවියගේ කුසයේ පිළිසිඳ ගන්නවා. ඒ බරට කරත්තයේ රෝදයක් පාරේ ගිලා බහිනවා-

      ඒ කතාන්දරය ඇත්තක් වුණත්- නැතත් ගන්ධබ්බයෙකුගේ පිවිසීම ගැන යමක් එතැන තියෙනවානේ. එහෙම දැනුමක් අතීතයේත් තිබිලා තියෙනවා නේද?

      බුද්ධ කාලයේත් දරු පිළිසිඳ ගැනීම ගැන තිබුණු දැනී ම ගැන කියවෙනවනෙ කුමාර කාශ්‍යප හිමි ගැන කතාවෙන්...

      Delete
    4. ඉතා පැහැදිළිව බුදුදහමේ පෙන්වා දී තියෙනව පිළිසිඳ ගැනීම, කළල විකසනය, නව මාසයක් මව්කුසේ ඉන්න හැටි ගැන... නවීන වෛද්‍ය විද්‍යාවේ තරමටම.

      Delete
    5. නිදි සහා නමියා, දැන් ඕගොල්ලෝ සැහෙන්න ලිබරල් මෙන්ම නිදි නම රාගල කරුවෙක් ලෙසත් පෙනී සිටියා නේද? කොහොමද මේ වගේ "බයි" අදහස් දරාගෙන ඉන්නේ. මේකම තමා මම අර දීප්ති එක්ක සාකච්චාවේදී කීවේ. අපි අරගලයට ආවේ මොකටද කියලා හිතෙනවා දැන්. ඒකෙ හිටිය ගොඩක් අය බයියන් ට වැඩි වෙනසක් නැහැ කියලයි තේරෙන්නේ කියල. සමහරු ඇවිත් තියෙන්නේ ගෙදර එයා කන්ඩිෂන් එක, ෆෑන් එක දාන්න බැරි නිසා කියල. හේ හේ (තදින් සිනා

      Delete
    6. මම ඔය ගන්ධබ්ස් ලා ගැන ඒ කාලේ ලිව්ව එකක්. ඔය ඊයෙන කරණය ගැන මට හොඳ අවබෝධයක් තියෙනවා. අන්තරාභවය, ගන්ධබ්බ, බාඩෝ සංකල්පය හෙවත් ධර්මාත හා මළවුන් සමග කතා කිරීම . https://kolambagamaya.blogspot.com/2016/11/blog-post_17.html

      Delete
    7. දැන් බුද්ධාගමේ එහෙම තියනවා තමා. විහාරමහා දේවි ගේ කතාවෙත් එහෙම කියනව තමා. දැන් මචන් උඹ ඒක පිලි ගන්නවද ? පිළිසිඳ ගත්තාම කරත්ත රෝදයක් වගේ පොළොව යටට ගියා කියලා. ඈ දැන් සේපාල් අර ලබ්බ කීව එකට හිරේ දැම්මා කියා උඹල සමහරු රනිලට බනිනවා. උඹල ඊට එහානේ බං. දැන් ඔය අයර්ලන්තේ ගබ්සා වලට ඉඩ දෙන්නේ නැහැ. කතෝලික ආගමට විරුද්ධ නිසා. ඒ රටේ ළමා අපයෝජන හුඟක් වැඩියි. කාලයක් අනාථ නිවාස වල දරුවන් (පල්ලියෙන් බලා ගත්ත) දරුණු ලෙස අපයෝජනය වෙලා ළමයි හම්බ වෙන්න ගත්ත. උන් එංගලන්තයට එනවා ගබ්සා කර ගැනීම සඳහා. ඒක මානුෂිය දෙයක්. රේප් කරලා හම්බ වෙන දරුවෙක්ට ගොඩක් අම්මල සලකන්නේ නැහැ හරියට. ඒ ළමයි විඳිනවා. අම්මත් දුක විඳිනවා. ගොඩක් ඇමෙරිකන් ස්ටේට් වල සහ ලතින් ඇමෙරිකාවේ තත්වයත් ඒකයි . රේප් කේස් එකකදී වත් ගබ්සාව දෙන්නේ නැහැ. ලංකාවේ ළමා අපයෝජන කොච්චර වෙනවා කියලද හිතන්නේ. මම මුකුත් කියන්නේ නැහැ. චෙක් කරලා බලන්න ගූගල් . ඔය ආගමේ කියන එක නෙමේ වැදගත්. අපි මානුෂිය වෙනවද කියන එක සහ විද්‍යාත්මක පැත්තෙන් හරිද වැරදිද කියන එක. මාස තුනකට කලින් ගබ්සා වෙන්න ඉඩ දෙන එක මානුෂිය දෙයක් දෙපැත්තෙන්ම. ලංකාවේ රජයෙන් ඕක කලානම් වෙන අනතුරුත් අඩුයි. හොර ගොඩේ වෙලාත් අඩු වෙයි.

      Delete
    8. //කොහොමද මේ වගේ "බයි" අදහස් දරාගෙන ඉන්නේ// - මෙතැන... මං කියපු බයි හෝ අසත්‍යය වූ අදහස මොකක්ද අජිත් බොසා.

      Delete
    9. පිළිසිඳ ගැනීම නවිං විද්‍යාවේ තරමටම කියල තියෙනවා කියන එක? මම නොදන්නා ඔබ දන්නා ඒ දේ මොකක්ද? සමහර විට මම දන්නේ නැතිව ඇති

      Delete
    10. අජිත් - ආ මන් කමෙන්ට් එක කොටද්දී ඔයා උඩහ කොමෙන්ට් එක දාල.

      ඇත්ත. නිදි කිව්ව කාරනා දෙක සරල වැඩී... ඔයා අහල තිව්න 'බුදු හාමුදුරුවන්ගේ කාලේ යුක්තාණුවක් ගැන දැනන් හිටියද?' කියන එකට. ඒත් නිදි කියල තිබුණෙත්... එයාට ඒ වෙලේ මතක් වෙන කාරනා දෙකක්ය කියල.
      දුටුගැමුණු රජතුමාගේ කතාව, පස්සේ වෙච්ච දෙයක් නේ. ඊට වැඩිය ගැඹුරින්, වෙන සංසිද්ධි එක්ක දක්වලා තියෙන තැන් හමුවෙලා තියෙනව මට. (දැන් හරියටම ඒ පාලි වචන හෙම අමතක නිසා මෙතැන නොකිය ඉන්නම්. ඒත් ත්‍රිපිටකයේ බොහෝ කොටස්, අන්තර්ජාල නිදහස් අවකාශයේ තියෙන නිසා ඉක්මනින් හොයාගන්න පුළුවන්).

      ගන්ධබ කතා ඕන නෑ. සරලව මෙහෙම ගමු. කාන්තාවගෙ බඩේ කුඩාම තත්වයක ඉඳල දෙයක් වර්ධනය වෙනවා, විකසනය වෙනාව. ඕකට කොයි හරියෙන්ද හිතන්න පුලුහන් කෑල්ල ඇතුල් වෙන්නෙ. ජීව විද්‍යාවේ කතාවෙනවා... මුල්ම අවධියේ අර වර්ධනය වෙන එකේ, අර හිතන්න පුලුහං කෑල්ල නෑ කියල. (ඒත් වර්තමානේ මේ මතේමද. අධිභෞතික හෝ පාරභෞතික වේවා විද්‍යාවලින් නොපෙනෙන, භෞතික නොවූ පැත්තක් ගැන දැන් කාලෙක ඉඳල කතා වෙනව. අපි ඒ ගැනත් සැලකිලිමත් වෙන්න ඕන).

      කාන්තාවක් බඩ නෙරන්නෙ ළමයෙක් බිහිවෙන නිසා, බිත්තරයක් හැදෙන්නෙ සතෙක් එලියට එන්න ඕන නිසා. ස්වබාවදර්මේ හැටි ඒක. එතකොට අපි කොහොමද හරියටම කියන්නෙ කඳ මේ තාක් කල් වැඩිල, හිත කියන හෝ විඥ්ඥාය/consciousness කෑල්ල මේ ඇඟට එන්නෙ මේ වෙලාවේ කියල. ඔකේ අනික් පැත්ත ගමු. ඒ කියන්නෙ මරණයේ දී බොඩිය තියෙනව, හිත යනව. කොයි වෙලාවෙද ඒක ඇගෙන් පිට උනේ. විද්ඥායෝ පරීක්ෂණ පවා කළා නේ සිරුරු බර හෙම බලලත්... මැරෙන්න කලින්, මැරුණට පස්සෙ.
      වෛද්‍යවිද්‍යාවේ නිගමනේ... මොළේ මරණය, අර ECG එකේ ඉර ඉහල පහළ නොයෑම නේ. ඒත් ඔය මිනුම් වලින් මැරිල කියල තහවුරු කළාටත් පස්සෙ ආපහු පණ ආපු කතාවල තොරතුරු තියෙනව.

      මේ ගැටළු එක්කලා... මට සාධනීය පිළිතුරක් පෙනෙනව අභිධර්මයේ. ඒ නිසා මං ඒකට වැඩි අවධානෙ දෙනව.

      දැන් මේක කතාකරන්න උන හේතුව දූෂණය වෙච්ච කාන්තාව හෝ ගැහැණු දරුවාට ළමයෙක් ලැබෙන එක සම්බන්ධවනේ. ඉතින් ඕකට ඇයි මාස ගණන් යනකම් බලන් ඉන්නෙ. ඕකට අදාළ පෙත්ත (Postinor-2 වගේ)... දවස ඇතුළත ගන්න හෝ ගෙනත් පොවන්න පුළුවන් නේ. 7 වසරේදී කොන්ඩම් දාන්න කියල දෙනවා නම් මේකත් කියලා දෙන්න ඕන. නියපොත්තෙන් කපන්න තියෙන දේ පොරොවෙන් කපනක්ම් ඉන්දල.. ගබ්සා කරන එක ගැන විවිධ ප්‍රශ්න හදා ගන්නව. ඒ විතරද ගබ්සාවෙන් පස්සෙ ඇතිවෙන සංකූලතා.
      ඕවට අනුමැතිය දෙන්න කලින් ඔය හැම පැත්තක් ගැනම බලන්න ඕන.

      Delete
    11. .// (ඒත් වර්තමානේ මේ මතේමද. අධිභෞතික හෝ පාරභෞතික වේවා විද්‍යාවලින් නොපෙනෙන, භෞතික නොවූ පැත්තක් ගැන දැන් කාලෙක ඉඳල කතා වෙනව. අපි ඒ ගැනත් සැලකිලිමත් වෙන්න ඕන).//මම ඔය උඩ ගන්ධබ්බ කතාවක් 2016 විතර ලියල තියනවනේ. ඒ අවුරුද ගානක පර්යේෂණයක ප්‍රතිඵල ලිපි 12 ලියල තියෙන්නේ. තවම ඉවර නැහැ. කොටින්ම මළ ගිය නෑයන් ටත් කතා කළා. ප්‍රශ්නේ මේකයි. මම තවම විශ්වාස කරන්නේ නැහැ ඔප්පු කරන්න බැරිනම්. ක්වන්ටම් විද්‍යාවේදී ඔප්පු කරන්න පුළුවන් ටික අපි පිලි ගන්නවනේ.
      / හිත කියන හෝ විඥ්ඥාය/consciousness කෑල්ල මේ ඇඟට එන්නෙ මේ වෙලාවේ// හිත සහ විඥානය කොහෙන් වත් එන්න ඕනේ නැහැ. ශරීරය වැඩෙන කොට විදුලි පරිපථය සහ ස්නායු පරිපථය සම්පුර්න වෙනකොට ඒක ඉබේම ඇති වෙනවා. කොටින්ම වෙන කොහෙන් හරි එනව කියන එක ඔප්පු කරලා නැහැ. (තවම) ඒ කාලේ අපේ අදහසක් තිබ්බ මැරුනහම විදුලි පුන්ච්යක් වගේ ක්වන්ටා අංශුවක් ඉතිරි වෙනවා. ඒ ක්වන්ටා එක (ආලෝකයේ කුඩාම අන්ශුව ක්වන්ට එකක්.) තැන් තැන් වල ගිහින් හරි වෙලාව ආවහම ගර්භාශයකට ඇතුළු වෙනව ඇති කියල. ඒක ඔප්පු කරන්න නම් මැරෙන වෙලාවේ ඒ ක්වන්ටා අංශුව ටැග් කරන්න ඕනේ. ඊට පස්සේ ඒක යන දිහා බලන්න ඕනේ. ඒකට මොකක් හරි මැෂින් එකක් හදන්න ඕනේ. 2100 දී විතර පුළුවන් වෙයි.

      Delete
    12. This comment has been removed by the author.

      Delete
    13. දෙවන කොටසේ බයි කතාවට මෙහෙම් පිළිතුරක් දෙන්නම්. /දැන් මේක කතාකරන්න උන හේතුව දූෂණය වෙච්ච කාන්තාව හෝ ගැහැණු දරුවාට ළමයෙක් ලැබෙන එක සම්බන්ධවනේ. ඉතින් ඕකට ඇයි මාස ගණන් යනකම් බලන් ඉන්නෙ. ඕකට අදාළ පෙත්ත (Postinor-2 වගේ)... දවස ඇතුළත ගන්න හෝ ගෙනත් පොවන්න පුළුවන් නේ.// දැන් කියන්න බලන්න ලංකාවේ හෝ අයර්ලන්තේ , ගුවාතමාලා (මම මේ අපයෝජන වැඩිම රටවල් දැම්මේ) වගේ රටවල දුෂණයක් වෙනවා. දැන් ඒ ළමයට හෝ , කෙල්ලට හෝ කාන්තාවට හරි ලෙහෙසියන් ඕව ගන්න තියනවාද ඔයා කියන විධිහට? . ඔයා ලංකාවේද ඉන්නේ? දැන් හුඟක් වෙලාවට පියා හෝ සහෝදරයා වගේ ළඟ කෙනෙක් තමා දුෂණය කරන්නේ ලමයව තරුණියව භය කරලා (සංඛ්‍යා ලේඛන අනුව) . ඒ අය ඔය කියන දෙයක් කරන්නේ නැහැ. පෙම්වතා පෙම්වතියට කරයි. එයාල මුල් මාස තුන ,ඇතුලත ආර්ථික ප්‍රශ්න තියෙනවා හෝ වෙන ප්‍රශ්න නිසා ගබ්සාවක් කරනවා නම් මම ඒකට පක්ෂයි. දුෂණයක් වගේ දෙකදී ඊටත් වඩා පක්ෂයි. අර අවුරුදු 12 ගැහැණු ළමයෙක්ව දුෂණය කරල තිබ්බේ අම්ම මැද පෙරදිග ගියහම. ඒ පියාට අවුරුදු 46 සිර දඬුවම් ලැබුන. ජයවේවා අධිකරණයට. දැන් ඒ ළමයට ඔය ඔක්කොම කර ගන්න තිබ්බ න් ඔයා කියන විධිහට ? අනේ මන්ද. (ඒ ළමය තමන්ගේම පියාගේ ළමයෙක් හදන්න ඕනේ)
      //7 වසරේදී කොන්ඩම් දාන්න කියල දෙනවා නම් මේකත් කියලා දෙන්න ඕන.//කොහෙද කියල දෙන්නේ ? කොහෙද ලංකාවේද? සෙක්ස් edu එකක් දෙනවට විරුද්ධ රටේ? සෑහෙන්න හොඳයි නේ? එහෙම නම් ඔය ඔයා කියන ටික කියල දීලා පෙති අරව මේවත් ඉස්කෝලේ නර්ස් ගෙන් ලබා ගන්න සැලැස්සුව නම් හරි. හැබැයි මට විශවාස නැහැ නමිය මේ ලංකාව ගැන කියන්නේ කියල.
      /නියපොත්තෙන් කපන්න තියෙන දේ පොරොවෙන් කපනක්ම් ඉන්දල.. ගබ්සා කරන එක ගැන විවිධ ප්‍රශ්න හදා ගන්නව. ඒ විතරද ගබ්සාවෙන් පස්සෙ ඇතිවෙන සංකූලතා.ඕවට අනුමැතිය දෙන්න කලින් ඔය හැම පැත්තක් ගැනම බලන්න ඕන.// මේ කතාව සමහර විට අදාල පෙම්වතා හෝ පෙම්වතියට විතරක් වගේ. ගබ්සාවක් වලක්වා ගන්න පුලුවන්නම් ඒක හොඳ දෙයක්. නමුත් ඒක එහෙම වෙන්නේ නැහැ. ගැහැණියකගේ ඇඟ අයිති ඒ ගෑනිට මිසක් වෙන අයට නෙමෙයි. ඒ තීරණය ගන්න ඕනේ ගැහැණිය විසින්. දුෂණයක් ඇති වෙන අවස්ථාවක බයට නිහඬව ඉන්න එක හුඟක් තැන්වලදී වෙනවා. අපි සානුකම්පිත වෙන්න ඕනේ එතැනදී. මම "සියාමා" කියල පොතක් ලීවා . ඔයාල බ්ලොග් අවකාශෙට එන්න කලින්. ඒකෙ හුඟක් සිද්ධි ඇත්ත ඒවා. එකක් ලංකාවේ උන දෙයක්. අනාථ නිවාසයක ගැහැණු ළමුන් ටිකක් අරන් යනවා දේශපාලනඥයෙක් දිනපු පාටියකට. එතැන ළමයි දෙන්නෙක් පස්සේ බඩ වුනා. (ඒ කතාව මම ලීවේ නැහැ) ඒ ගෑනු ළමයි දෙන්නට ඔය කියන පෙති ගන්න පුළුවන් වුනා කියල ඔයා හිතනවද? ඒ හම්බ වෙන ළමයින්ට මොකද වෙන්නේ කියල දන්නවද? ඒ ළමයිව විකුණනවා . ඒත් ඔය අටමගලේම තමයි.
      (මොකද වෙන්නේ කියල ලීවෙ මට ඔප්පු කරන්න බැහැ හරියටම ඒ ළමයි දෙන්න වික්ක කියල.)

      Delete
    14. අජිත්, නමී- ඔය මහත්තුරු දෙන්නගෙ හරවත් සංවාදය මැද්දට පනින්න තරම් ඔය විෂයයන් ගැන මට දැනීමක් නැහැනේ. හැබැයි- ගබ්සාව ගැන මගෙ අදහස මං ලිව්වා 2018දීම. මාවත් පිළිසිඳ ගත් විගස (එතකොට අපේ අම්මයි තාත්තයි විවාහ වෙලා ඉඳලත්...) මාව ගබ්සා කරන්න යෝජනා වෙලා තියෙනවා- අම්මගේ අම්මගෙන්; බදුල්ලේ ආච්චිගෙන්. බදුල්ලේ ආච්චී එහෙම යෝජනා කරලා තියෙන්නේ- එතකොටත් අපේ අම්මට අවුරුදු 17ක් නිසයි.
      ඒවා පරණ post එකෙන්ම කියවනවද, තරහ නැතිව.

      ගස්සලා යවමුද? -පළමුවෙනි කොටස
      https://nidigepanchathanthare.blogspot.com/2018/04/blog-post_0.html

      Delete
    15. ගණිකා වෘත්තිය නීතිගත කරලා පොඩ්ඩක් මෙව්වා කරාමත් පොඩි ධනාත්මක දෙයක් වෙයි නෙහ්....

      අනික ඕවටත් රටක් ආර්ථික වශයෙන් දියුනුද නැද්ද කියන එක බලපානවා නේද?

      Delete
    16. //දෙවන කොටසේ බයි කතාවට මෙහෙම් පිළිතුරක් දෙන්නම්//මේක මම ඉල්ලා අස් කර ගන්නවා. බයි කියන එක. මට එතනට සුදුදසු වචනයක් හොයා ගන්න බැරි වුනා. නිදි මට හිතා ගන්න පුළුවන් ඇයි ඔයා මේ ගැන සංවේදී කියල. එකම දේ වැඩිහිටියෙකු වශයෙන් බදුල්ලේ ආච්චි එහෙම කීව එක වැරදියි. අම්මලා තාත්තල ට වුනත් සමහර වෙලාවට යම් තීරණ ගන්න වෙනවා. හදන බැරිව අලමයෙක් ලෝකෙට ගේන එක තේරුමක් නැහැ. ඒ ළමයටත් පව්. අම්මලත් දුක් විඳිනවා

      Delete
    17. //ශරීරය වැඩෙන කොට විදුලි පරිපථය සහ ස්නායු පරිපථය සම්පුර්න වෙනකොට ඒක ඉබේම ඇති වෙනව// මට තියෙන ගැටලුව... මාස තුනකට හෝ ඒ වගේ කාලෙකද ඒ දේ වෙන්නෙ. පලවෙනි දවසේ/සතියේ ඕක නොවී තියෙන්න බැරිද?. වචන අල්ලගන්න එපා. ඒකයි සරලව කෙටුවෙ.

      ක්වන්ටම් සයන්ස් ගැන කියපු නිසා දෙයක් කියන්නම්. ඔය අංශු, ඇටම් ගැන දැන් කියන දේට බොහෝ ලඟින් යන දෙයක් තමයි පෙරදිග දහම් වලත් කියවෙන්නෙ. ඔයා බුදු දහම ගැන දන්න නිසා සතරමහා ධාතු, ශුද්ධාශ්ටක ගැන බලන්න.
      චන්දන ජයරත්න නවීන තාරකා විද්‍යාවේ සංකල්ප තේරුම් කරවන්න ගන්නෙ බුදුදහමේ ඉගැන්වීම්. මිල්කිවේ, විශ්ව ප්‍රසානරය-හැකිලීමත් ගැන හෙමත්. එතකොට සයන්ස්වලත් -බුදු දහමේත් බොහෝ සමානයි. ඉන්දියාවේ ක්වන්ටම් ගැන ලොකු විද්යාඤයෙක් ප්‍රකාශයක් කරා පෙරදිග- සෘශිවරුන්ගේ දැනුම විද්‍යාවට හිතා ගන්න බැරි තැනක තියෙන්නෙ කියල.

      අද කතාකරන මයින්ඩ්ෆුල්නස් වලට මුල වැටුනෙ කොහෙන්ද. දර්ශනයේ ඒකවාදය වගේ ඒවාට කෙලින්ම සමානයි අද්වයිත වේදාන්තය. (මතක විදිහට රෙනේ දෙකාට්ගෙ දර්ශනය). ඩුවලිසම් එකත් එහෙමමයි.
      ලඟදි මනෝ විද්‍යාවේ ඩිප්ලෝමා එකක තිබ්බ විෂය කරුණු - පෙරදිග ඒවා එක්ක සමපාතයි.
      බුරුම, තායිලන්ත භාවනා ක්‍රම එහෙමම අරගන්නව. යෝග අභ්‍යාසත් එහෙමමයි.
      මං කියන්නෙ නෑ අර මීවනපලානල වගේ... සුද්දෝ ගුවන් යානා තාක්ෂණය පෙරදිගින් හොරකන් කරා/ හොඳම එක රාවනාගේ තාක්ශනේ වගේ ගොබ්බ කතා.
      මොනම හෝ දැනුම් පද්ධතියක් උනත් අපේ දියුණුවට යොදා ගන්නව ඇරෙන්න බෙදල වෙන් කරන එක අපරාධයක්.

      Delete
    18. හබන් කුකුලන් කැකුණ තලනවිට, නැට්ට අතින් අරං දුප්! කියල තමයි අපේ අම්මා කිව්වෙ.
      නිදියත් වලි කුකුලා. එහෙව් කුකුලටත් බිම දාගෙන කොටලා තියේ අපේ මැලියං තුමා.

      මැලියං තුමාගෙ (අන්කන්ඩිෂනල් විද්‍යා භක්තිය හැර) තර්කය සෑහෙන්න ශක්නිමත් නිසා, අකමැත්තෙන් වුනත් එකඟයි.

      Delete
    19. ගහනවා නං, ඔය උම්බලකඩ, පාන් බාග, පොල් බෑ වගේ ඒව වලින් ගහපල්ලා.

      Delete
    20. @නමි චන්දන ජයරත්න කියන්න ඕනේ නැහැ. මම ඒ ගැන ඒ කාලෙම වගේ ලියල තියනවා. ථෙරවාදී ආගමේ නෙමයි. නාගර්ජුන ල මහායාන ආගමේ තර්ක කරද්දී ගොඩක් ක්වන්ටම් විද්‍යාවට ලඟින් යන දේ කියල තියෙනවා. මම ඒ පිළිබඳව පොතක් පරිවර්තනය කරන්න ඉනෙන් ගෝකාල් ගේ. වෙලාවක් නැහැ.
      https://kolambagamaya.blogspot.com/2019/02/blog-post_25.html
      උදාහරණයක් ලෙස භෞතික විද්‍යාවේ කවන්ටම් භෞතිකයේ අරී අට මග ගනිමු. (eightfold way). පරමාණු වල ද්විතියික අංශුන් (subatomic particles) වන හඩ්රෝන්ස් (hadrons) නිවැරදිව ව්‍යුහගත කිරීම සඳහා වන නියමයන් භෞතික විද්‍යාඥ මරේ ගෙල්මන් (murray Gell-Mann) හැඳින්වුයේ ආර්ය අෂ්ටාංගික මාර්ගය ලෙසය. ඔහු බෞද්ධයෙකි (සමාවන්න, සිංහල බෞද්ධයකු නොව ඇමෙරිකානු බෞද්ධයෙකි ). ඔහුගේ මෙම අරි අට මග ව්‍යුහගත කිරීමෙන් ක්වාර්ක් මොඩල සොයා ගැනීමට මග පෑදුනි. බෞද්ධයෙකු වශයෙන් ඔහු එම නම භාවිතා කලේ ක්වන්ටම් අංශුන් වල පුදුම සහගත හැසිරීම් නිසා විය හැකිය. (ස්ට්‍රෙන්ජ්නස් strangeness කියා තත්වයක්ද මේ අංශුන් වලඇත . සිනා නොවන්න )

      /සුද්දෝ ගුවන් යානා තාක්ෂණය පෙරදිගින් හොරකන් කරා/ හොඳම එක රාවනාගේ තාක්ශනේ වගේ ගොබ්බ කතා.// යකෝ මේක සනාථ වෙන සාක්ෂියක් මගේ ලිපියක ඉස්සරහට දානවා. සුද්දෝ හොරකම් කරලා නම් නෙමෙයි. මගේ අර මිනොඅන් ශිෂ්ටාචාරය ගැන කතාවට ඇහැ ගහගෙන හිටියොත් අහුවෙයි.කිසිම දෙකට ගොබබ් කතා අරව මේවා කියල අපහාස කරන්න එපා. මම ඒක නවත්වල ගොඩක් කල්.

      Delete
    21. @ටොමියා - අයි තේරුනේ මේ ටොමි තුමා මැලියන් තුමා කියන්නේ මට කියල. 😁

      Delete
    22. අදයි තේරුනේ. මොන මගුලක්ද මේ ගුගල්. විද්‍යා භක්තියක් නැහැ. විද්‍යාව හැම වෙලේම වෙනස් වෙන දෙයක්. වැරදි නම් වැරැදියි විද්‍යාව වුනත්.

      Delete
    23. @නමියා පරණ ලිපියක්. ක්වන්ටම් සහසම්බන්ධිතාවය https://kolambagamaya.blogspot.com/2017/11/blog-post.html

      Delete
    24. මේ අජිත් ලොක්ක නාගර්ජුන අද්වෛත වේදය නේ හැදෑරුවේ..? මට හරියට මතකයක් නෑ.

      ගොබ්බ කියන එකනම් හරි නෑ තමා. ඒත් මේ යකා කන්‍යාවියන්ට පයින් ගහල පැල වර්ධනය කරගන්න එක, ගූගල් හැදුවේ හෙළයා, රාවනාගේ බ්ලූප්‍රින්ට් එක බලලා ගුවන් යානා හැදුවේ වගේ හරුප කියෙව්ව නෙව

      Delete
    25. //....මැලියන් තුමා කියන්නේ මට කියල. 😁//
      හෙහ්, හෙහ් ඕක තුන් තේරවිල්ලක් ( කලම්බු මැලියං). මමත් ණයට ගත්ත වචනයක්.
      //විද්‍යාව හැම වෙලේම වෙනස් වෙන දෙයක්..//
      එකඟයි.
      මේ ලඟදී නොබෙල් තෑග්ග ලැබුන ""universe is not real, locally" කතාව (ක්වන්ටම් යුගල බන්ධනය හෙවත් සහසම්බන්ධතාවය) ගැන අප්ඩේට් එකක් ලියන්න අදහසක් නැත්ද?

      Delete
    26. වේදය හින්දු නේ බං . නාගර්ජුන ශුන්‍යතාවය ගැන නේ කීවේ . ඒක ටිකක් සම්බන්ධයි පරමනුවට. සුන්යාත කියන්නේ ද්‍රව්‍යයේ හිස කමට. නිල්ස්බෝර් හොයාගත්තේ පස්සේ. න්‍යෂ්ටිය සහ ඉලෙක්ට්‍රොන වලාව අතර දුර සාපේක්ෂව ෆුට්බෝල් ග්‍රවුන්ඩ් එකක් පරිදිය හා මැද වගේ. පරමාණුව වටේ හිස්. රසායනික විද්‍යාව සම්බන්ධ පොතක් ලියල් තියනව රස රත්නාකර් කියල. එතකොට මධ්‍යම ප්‍රතිපදාව ගැන. මට නම් මහායානය ලංකේ ථෙරවාද යට වඩා ඉදිරියෙන් තියෙන්නේ. මිවනපලානල වගේ උන් කරන්නේ පොඩ්ඩක් දැනගෙන මඩ කරනවා හැම තැනම උන්ට උඩ යන්න. ඒක නිසා මුළු ඉගැන්වීමටම කෙළ වෙනවා. අර රාවනා යක්කු වගේම තමා.

      Delete
    27. ටොමියා හොඳ අදහසක්.

      Delete
  8. මට හිතෙන්නේ නිදි බීර දෙකක් බීල ආවට වඩා කතාවක් එතැන තියනවා කියලා.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ඔයාත් අපේ ගෙදරදී සාදයක් පවත්තපු නිසා දන්නවනෙ අජිත්, මම කිසිම වර්ගයක මත්පැනක් කටේ නොතියන ප්‍රතිපත්තියක සිටින බව.
      නිදි කියන වචනයට පස්සේ කොමාවක් තියෙනවය කියලා හිතලයි- මේ උත්තරය දෙන්නේ.
      මගෙ පෝස්ටුවේ කියල නැහැ නේද බීර දෙකක කතාවක්...

      Delete
    2. මට හිතෙන්නේ නිදි, බීර දෙකක් බීල ආවට වඩා කතාවක් එතැන තියනවා කියලා. - කොමාව අනිවාර්යයි. මම මේ කියන්නේ කන කාපු කතාව ගැන. මම කට්ටකාඩුව ගේ බ්ලොගේ දාපු ලින්ක් එකේ මාධ්‍යවේදියා ලියන්නේ එහෙමයි. බිර දෙකක් බීල ආවට කන හැපුව කියල නේද?

      Delete
    3. ඔයා බීර දෙකක් ගැන කතාව නම් කිව්වේ- මාත් ඔයා එක්ක එකඟයි. නොකියවුණු කතා තියෙන්න පුළුවන්. ඒවා මතු වෙන්න කල් යනවා.
      යම් ප්‍රශ්නයක් මතුපිටින් ස්පර්ශ කරන්නනේ අපට පුරුදු- දුටු විටම!

      Delete
    4. ඒක ගැන තමා ලීවෙ . වෙන මොකක් ගැනද ? මොන කරුමයක්ද මන්ද බං මේ දවස් වල බ්ලොගාල ගොඩක් වලියටම නේ එන්නේ හේ හේ

      Delete
  9. හරිම අගනා සටහනක්, ගමනට සුබ පැතුම් .

    ReplyDelete
    Replies
    1. ගොඩක් ස්තුතියි අනුරුද්ධ මහත්තයෝ. ඉතාම කලාතුරකින් හරි මෙහාටත් ගොඩ වැදිලා ප්‍රතිචාරත් දැක්වුවාට ගොඩක් ස්තුතියි!

      Delete
  10. දෙසැම්බරයේ සමහරවිට මාත් එයි ... ආයේ සෙට් වෙමු ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ඔබව හමුවීම සතුටක් වේවි පැතුම්!

      Delete