අකුරු මැකී නෑ

Tuesday, August 27, 2024

වැඳ වැඳ යදිමි...

යාදිනි යදිමි ලක් ජනයා සිහි කරලා...

දිය නා පිරිසිදුව, සැරසී සුදු                      වතකින්
හදවත පුරෝගෙන උත්තම               ශ්‍රද්ධාවෙන්
තිසරණ සරණ ගොස් පන්සිල් ගෙන  බැතියෙන්
සුවඳ මල් පහන් පිදුවෙමි බුදුන්                   නමින්

සජ්ජායනය කර පිරිතුත්, ටිකක්   වෙලා
පිංපෙත් පුදා හැම දෙවියන් සිහි   කරලා
ඒ ඒ දෙවිඳු වෙනුවෙන් පූජා            පුදලා
යාදිනි යදිමි ලක් ජනයා සිහි         කරලා

දැන් නං බංකොලොත් රටකිය          ලංකාව
ගොඩ ගෙන දෙන්න එය උවිඳුනි, නොපමාව!

මතු බුදුවන්නා වූ ශ්‍රී බුද්ධ බල ඇති- ගුරුලාසනයෙහි වැඩ සිටින- නීල වර්ණයෙන් බබළන්නා වූ මහා බලවත් ආයුධ සතරක්‌ ඇති- දස අවතාර ඇති- ලංකාරක්‍ෂක සර්ව බලධාරී ශ්‍රී විෂ්ණු දිව්‍ය රාජෝත්තමයාණන් වහන්ස,

මේ ශ්‍රී ලංකාද්වීපයෙහි මහජනතාවට සිද්ධ වී ඇත්තා වූ අණ විණ, කොඩි විණ, හදි හූනියම්, වැල් පැන්නුම්, ඉරි පැන්නුම්, ඇස්‌වහ, කටවහ, හෝවහ, අඬෝවැඩියා ආදී සියලු දෝෂයන් දුරු කර දෙන සේක්‌වා.. යම් හෙයකින් නවග්‍රහ මණ්‌ඩලයේ රවි- චන්ද්‍ර- කුජ- බුධ- ගුරු- ශුක්‍ර- ශනි- රාහු- කේතු යන නවග්‍රහයින් විසින් ඇති කරන්නා වූ යම් අපලයක්‌ වේ නම් ඒවාද දුරු කර දෙන සේක්‌වා...

පුද දෙමි සමිඳ නිල් කටරොලු ඔබෙ  නමට
පුද දෙමි සමිඳ නිල් මහනෙල් ඔබෙ   නමට
දල්වන්නෙමි ගිතෙල් පහනුත් ඔබෙ නමට
මදුරුතලා කොළ මාලාවත්               ඔබට

දහසක් නමින් ඇමතෙන දෙවි-  ගෝවින්ද
අනන්ත, හරි, නාරායන දෙව්             සමිඳ
පද්මනාභ, පුරුෂොත්තම ඔබ         නමැද
අයදිමි- රකින ලෙද සිරිලක අප        සැමද

ශ්‍රී විෂ්ණු දිව්‍ය රාජෝත්තමයානන් වහන්ස- මේ සියලු පූජාවන් ඔබ වහන්සේ වෙනුවෙන් පූජාකොට, පිං අනුමෝදන් කර කියා සිටින්නේ ශ්‍රී ලංකාද්වීපය වෙත ඔබ වහන්සේගේ දිව්‍ය සවන් යොමා- ඔබ වහන්සේගේ දිව්‍ය නේත්‍ර යොමා, සකල ශ්‍රී ලංකාවාසී ජනතාව පෙළන්නා වූ සකල රෝග, සකල දෝෂ- සකලෝපද්‍රවයන් නිවාරණය කර, සකල කාර්යයන් සාර්ථක කර දී මාරක- බාධක ඒරාෂ්ටක, ග්‍රහදෝෂ, දුරු කරවා සර්ව ආරක්‍ෂාව ඇති කර සෞභාග්‍ය උදා කර දීමට පෙරාතුව...

ඔවුනට මනා වූ සිහිය; මනා වූ බුද්ධිය; මනා වූ තීන්දු තීරණ ගැනීමේ හැකියාව ලබා දෙන සේක්වා කියායි!

නැති නම් සිහිය හරි තීරණ      ගැනීමට
හැකි වෙද සුදුසු අය නයුවන්      කිරීමට
පත් කළ සියල්ලන් මෙතුවක් කාලෙකට
අඩියෙන් අඩිය රට යවලා       ප්‍රපාතෙට

දෙවිඳුනි විෂ්ණු සුරකින්නට                  ලංකාව
බාරලු ඔබට, ඇත්තද ඒ                     කතිකාව
දැන් නං බංකොලොත් රටකිය            ලංකාව
ගොඩ ගෙන දෙන්න එය උවිඳුනි,   නොපමාව!

ඒ පිරිපතින් රට ගොඩ ගන්නට   දිරිය;
සවිය ඇති අයට- දෙවිඳුනි දෙමු    බලය

සුසුදු සමන් මල් මලා ගොතා         ගෙන
සඳුන්, කපුරු, පළතුරු පහකුත් රැගෙන
තැඹිලිත් පිනි දියත් වට්ටියෙ  තියාගෙන
ආවෙමි- සමන් දෙවිඳුනි ඔබ   නමදින්න

සුරිඳුනි සමන්, ඔබ සිරිලක දෙවියෙක්ය
සිරිලක; ඔබගෙ මවුබිම අද     අවුලකය
ඒ පිරිපතින් රට ගොඩ ගන්නට    දිරිය;
සවිය ඇති අයට- දෙවිඳුනි දෙමු     බලය

පළමුවර සිරිලකට සපැමිණි 
          දිනේ උත්තම මුනි             රදුන්
යකුන් දමනය කරනු දැක, හද-
          වත පුරෝගෙන   සැදැහැයෙන්
පුදන්නට නිසි යමක් යැද- ලද
          කේශ ධාතුන් කර
          නිධන්
මහී අංගණ සෑය තැනවූ
          සමිඳ, දෙනු මැන මට      සවන්

සාධූ, සාධූ, තෙදවරම් පස්‌වාන් දහසකට මේ ශ්‍රී ලංකාද්වීපයේ සකල ලෝක සත්ත්වයාගේ කරුණා නිධාන වූ සෝවාන් ඵලයෙහි පිහිටා වැඩ වසන ශ්‍රීමත් උතුම් සුමන සමන් දෙවි මහාරාජෝත්තමයාණන් වහන්ස- සුදු ඇත් වාහනාරූඪව සමන්තකූට පර්වතයට, සබරගමුවට, ශ්‍රී පාද පද්මයට, එල්ලක්‌කලට, දිවා ගුහාවට, බෑන සමනලයට දිවැස්‌ කරුණාකර බලා වැඩ වදාරන්නා වූ ඔබ දිව්‍ය රාජෝත්තමයාණන් වහන්සේට දොහොත් මුදුන් තබා සැල කර සිටින්නේ...

-අන්ත අසරණ වී සිටින්නා වූ සකල ශ්‍රී ලංකාවාසීන්ට- ඔවුන් පත්වී සිටින්නා වූ තීරණාත්මක කාල වකවනුව ගැන නිසි අවබෝධයක්ද; මේ තත්ත්වය ඇති කරවීමෙහි ලා පුරෝගාමී වූවන් ගැන මනා වූ දැනීමක්ද ලබා දී-
රටවැසි තම තමන් විසින් සතර අගතියෙන් එකකට හෝ කිහිපයකට හෝ වැටීම නිසා- නොඑසේ නම් පටු වාසි තකා අතීතයේදී ගනු ලැබුවා වූ තීරණවල අමනොඥභාවය අවබෝධ කර ගන්නට හැකියාව ලබා දී...

බුද්ධිමත්ව- නැණ නුවණ මෙහෙයවා සුදුසුම සත් පුරුෂයන් වෙත රට මෙහෙයවීමේ භාරධූර වගකීම ඉෂ්ට සිද්ධ කරන්නට ශක්තිය- ධෛර්යය හා නැණ-නුවණ ලබා දෙන සේක්වා කියායි...

දෙවියන් හාල් කැවිලා වාගෙයි               දැනටත්
උන්ම බෙදී කුණු රෙදි එළියේ                 සෝදත්
තව තව කුළල් කා ගන්නට දී                 සවියත්
සමිඳුනි කරනු මැන උන් සේරම හෙම්බත්

සිරස නවලා බැතින් වැන්දෙමි -
         දෝත හිස මත නඟා
      වැන්දෙමි
සාධු සාධූ කියා වැන්දෙමි -
         කදිර සුරිඳුනි ඔබට
         වැන්දෙමි
උමා- මෙහෙසුරු පුතුට වැන්දෙමි -
         ගජාණන සොහොයුරුට වැන්දෙමි
කන්දසාමිනි ඔබට වැන්දෙමි -
         අපේ පිරිපත ඔබට
             පවසමි

බුලත් විසි එක තියා පුද දෙමි -
         පංච පලතුරු - කැවිලි පුද   දෙමි
දීප දල්වා ඔබට පුද දෙමි -
         සුවඳ දුම් දී ඔබට පුද           දෙමි
රතු පැහැති මල් ඔබට පුද දෙමි -
         පුදා අපගේ දුක       කියන්නෙමි
මුදවලා ඒ දුකෙන් අප සැම -
         රකිනු මැනවැයි ඔබෙන් අයැදිමි

සාධු! සාධු!! සාධූ!!! දොහොත් මුදුනේ තබා වැන්දෙම්, දෙපා වැන්දෙම්, ශ්‍රීමත් සිද්ධ තේජෝබල පරාක්‍රමාන්විත රණමයුර වාහනාරූඪව රක්‌තවර්ණ ශ්‍රී දේහයකින්ද- මුහුණු සයකින්ද යුතුව- විචිත්‍ර නානා විධ ආයුධ දොළසක්‌ අත් දොළොසේ දරා නිතර කන්දේ වැඩ වාසය කරන තෙද ඇති කතරගම දිව්‍යරාජෝත්තමයාණන් වහන්ස; කතරගමට, කිරි වෙහෙරට, මැණික්‌ ගංගාවට, රුහුණු මාගම්පුරට, වැඩහිටි කන්දට, මුන්නේශ්වරම් දේවාලයට, යහතින් දිවැස්‌ලා බලා වැඩ වාසය කරන සිද්ධ ස්‌කන්ධ නාමෝපලක්‌ක්‍ෂිත කතරගම දෙවි මහා රාජෝත්තමයාණන් වහන්ස, ඔබ දෙවි හාමුදුරුවන් වහන්සේට දෝත නඟා අයැද සිටින්නේ මේ අසරණ ශ්‍රී ලංකාවාසීන්හට සිතින්, කයින්, භාරවීමකින්, අමතක වීමකින් හෝ අප අත යම් වරදක්‌ ඇතත්, ඔබ වහන්සේ සමා වී අප විසින් නමස්‌කාරයෙන් කියා සිටින අභිමතාර්ථයන් ඉෂ්ට කරදීමෙන්ද- ඇස්‌වහ, කටවහ, නවග්‍රහ හූනියමකින් වැද පැමිණි සියලු දෝෂ නසා දුරු කොට පිනට පිහිට වී පින් ගන්නා සේක්‌වා... ඔබ කීර්ති පස්‌වාන් දහසකට ආයු බොහෝ වේවාාා! ආයු බොහෝ වේවාාාා!! ආයු බොහෝ වේවාාාා!!!

මතු බුදු බව පතමින්, පිනට පිහිට වෙමින් පාරමී පූරණය කරමින්, සියලු සත වෙතට පතළ මහා කරුණා දයාවෙන් යුතුව පිහිට වෙන කාචරග්‍රාමවාසී ස්කන්ධ කුමාර දේව රාජෝත්තමයාණන් වහන්ස- ගෞරව බහුමානයෙන් යුතුව; සකල ශ්‍රී ලංකාවාසී නර පණුවන් වෙනුවෙන් ඔබ වහන්සේට තව දුරටත් සැල කර සිටින්නේ...

හොරෙන් ගසා කෑවුන් මදි      නොකියන්ට,
ජාතික ධනය යටි මඩි ගැසු           පවිටුන්ට
ලෙහෙසිය සමිඳ- ඔබ බැහැදැක්මට   එන්ට;
නිර්ලෝභීව පුද පඬුරුත් පුද              දෙන්ට

උන් පුද දෙන්නෙ - අපගෙන් අරගත්      දේවල්
උන්ට වඩා යහපත් නෙව සත්තුත්              වල්
දිව නෙත් යොමා විමසාලා මේ               දේවල්
පුද පිළිනොගෙන - තව කළ මැන උන්ව  අවුල්
 

දෙවියන් හාල් කැවිලා වාගෙයි              දැනටත්
උන්ම බෙදී කුණු රෙදි එළියේ                සෝදත්
තව තව කුළල් කා ගන්නට දී                සවියත්
සමිඳුනි කරනු මැන උන් සේරම හෙම්බත්

එවැනි දේවල් ඇස් පනාපිට සිද්ද වෙද්දිත් -
               නොවැටහෙයි තතු      සමහරුන්හට
නෙතේ කොරපොතු; හිතේ කැරපොතු -
               ගති ඉතිරි වී වගෙයි             ඇත්තට
එවන් අයගෙත් දෙනෙත් පාදා-
              සිහි නුවණ දීලා                   ඔවුන්හට
පොළොඹවනු මැන ඔවුන් සැවොමත් -
              නිසි කෙනාටම ඡන්දෙ   දෙන්නට

එසේමය, දේව රාජයාණන් වහන්ස- සකල ශ්‍රී ලංකාවාසීන්ගෙන් එක් කෝටි හැත්තෑ ලක්ෂ හැටතුන් දහස් තුන්සිය හතලිස්  තුන් දෙනෙක් (1,70,63,343 ) දෙනා එළැඹෙන 2024 සැප්තැම්බර් මාසයේ 21 වෙනිදා ඊළඟ විධායක ජනාධිපතිවරයා තෝරා පත්කර ගැනීමට ස්වකීය ඡන්දය පාවිච්චි කරන්නට සූදානම් වන මෙකල්හි....
එකී ඡන්දදායකයන්ව ඡන්ද- දෝෂ- භය- මෝහ කියන්නාවූ සතර අගතියෙන් එකකට හෝ පත් කරවා; රවටා ගැනීමේ පවිටු චේතනාවෙන් යුතුව...  එකී අසත්පුරුෂයන් විසින් අනිසි ලෙස උපයාගන තිබෙන මහා ධනස්කන්ධයන්ගෙන් කොටසක් නිර්ලෝභීව වියදම් කෙරෙමින් දියත් කෙරෙන්නාවූ මඩ ප්‍රහාර- බොරු ප්‍රචාර- අසත්‍ය කතන්දර- වාගාඩම්බර දෙඩීම් අනන්ත අප්‍රමාණ ප්‍රමාණවලින් වැඩි වර්ධනය වෙමින් පවතින මෙකල්හි...

පොළොඹවනු මැන ඔවුන් සැවොමත් - නිසි කෙනාටම ඡන්දෙ දෙන්නට

-ඒවාට නොරැවටෙන්නටත්- මුලාවේ නොවැටී සිටින්නටත්, එසේ මුලා නොවී සිටිමින්...

-සැබෑ, සත්‍යවාදී, ජනතාවට හිතැති, ශ්‍රී ලංකාවේ අභ්‍යුදයම පතන අවංක- ජනතාවාදී- නායකයෙකු ශ්‍රී ලංකාවේ මීළඟ ජනාධිපති ලෙස තෝරා පත්කර ගන්නට සිරිලක ඡන්දදායකයන්ට අවශ්‍ය බුද්ධි මහිමය, ශක්තිය, කැමත්ත හා ධෛර්යය ලබා දෙනු මැනවියි ආයාචනා කර සිටිමින් මෙසේද යදින්නෙමි:

රට ගැන කියා බලයට විත් - කොහොම     හරී
රට කන මජර කෑදරකම් තිබෙන                පිරී
ප්‍රතිපත්තියක්- ලජ්ජාවක් නොමැති         ‘නරී
ඔක්කොම’ මෙවර පරදන්නට දෙන්න දිරී෴0෴

36 comments:

  1. ඔක්කොම පැරදුනොත් මිනිස්සුන්ගෙ ජයග්‍රහණයක්.
    බලමු මොකද වෙන්නෙ කියල.

    ReplyDelete
    Replies
    1. මේ වංගියේ මිනිස්සු දිනයි වගේ Praසන්ன!

      Delete
    2. @ Prasanna

      මිනිස්සු හැමදාම අන්තිමට පරාදයි, හැමදාම අන්තිමට දිනන්නේ දූෂිත ගර්හිත තක්කඩි දේශපාලන ව්‍යාපාර විතරයි.

      දැනට බලය හොබවන සහ හොබවපු ගර්හිත දේශපාලන ව්‍යාපාර එලවලා අලුතෙන් ගේන්න කියල හිතපු පක්‍ෂයේ
      දේශපාලන ව්‍යාපාර වලට සම්බන්ධ වෙලා ඉන්න System change කරන්න කතා කරන අය එක්කත් දැන් කිසිම සංවාදයක් ගොඩ නගන්න බැහැ. මොනව හරි එයාලගේ දේශපාලන පොරොන්දුවක් ගැන ප්‍රශ්න කළොත් අපටත් කුණුහරප වරුසාවක් තමයි ඒ ගොල්ලන්ගේ ප්‍රතිචාර විදිහට ලැබෙන්නේ.
      ඒ අයගේ ආර්ථික වැඩපිළිවෙල සහ ප්‍රතිපත්ති මූලධර්ම වැඩපිළිවෙළ ගැන සහ එයාලගේ ලාබ ඡන්ද පොරොන්දු වල අපිට ඇති ගැටලු ගැන ඇහුවම අපි වලව් වලට කඩේ යන වහල්ලු ලු, එතකොට අරූ හොරා, මූ හොරා, නාකියා,.මයිනා ,සමනළයා වගේ වදන් තමයි ප්‍රතිචාර.
      පුදුම බයක් තියෙනවා වැරදිලාවත් මේ කට්ටිය බලයට ආවොත් එයාලගේ සමහර තීන්දු තීරණ වලට විරුද්ධ වෙන අයට කොහොම සළකයිද කියලා.
      ඒ ගැන නායකයන්ගෙන්ම ඉඟි ලැබෙනවා දැන්ම ඉඳන් 😢

      Delete
  2. Replies
    1. උදාර, දෙයියන්ගේ කතන්දරයක් නිසා රෙද්ද වෙනුවට පිරුවටයක් කියල කියමුද අපෙ හාමුදුරුවනේ?

      Delete
  3. "මෘග සංඥාව වැඩි වෙද්දී, දෙවියොත්... යන්න යනව" කියලයි මම අහල තියෙන්නෙ හිටං.
    නන්දාමාලනීය කියලා තියෙන්නෙ නං "බුදුන්ටත් කලියුගයේ, දෙවියන්ගේ පිහිටයි" කියලයි!

    ReplyDelete
    Replies
    1. මෘග සංඥාව- අහලා නං වෙන්න බෑ, නමී. ඒක තිබ්බේ බන පොතක නේද?
      කලියුගයක් ළඟ එනවා තමා.......

      Delete
  4. කොහොමින් උනත් කමක් නෑ දෙයියො මොන ලෝකෙක ඉඳල හරි 'හරි දිසාව' පෙන්නනවා නං 🤭

    ReplyDelete
    Replies
    1. තව ටික දවසකින් රිසල්ට්ස් බලන්න හැකි වේවිනෙ.

      Delete
  5. ආවෙමි, කියැවීමි.

    ReplyDelete
  6. හෑ , මොකද්ද මං මේ බැලුවේ

    ReplyDelete
    Replies
    1. බැලුවා නං හොඳටම ඇති අජිත් මහත්තයෝ!

      Delete
  7. දයාබර නිදි මචෝ , මම අදේවවාදී නිරාගමික පිස්සෙකි . ඒ නිසා උඹ ගැන දුකය . දෙයියන්ට ඔය මගුල් කරන්න පුලුවන්නම් ලෝකය කෙතරම් හොඳ තැනක් වේද

    ReplyDelete
    Replies
    1. දෙවියන් වෙලා තියෙන වැඩි දෙනෙක් මිනිස්සු නේද?

      මම නං සතුටින් ඉන්නේ- දැනටම වෙනසක් පෙනෙන්න තියෙන නිසා.

      Delete
  8. මේ පෝස්ට් එකේ නිමල් දෙවියන්ගෙන් යදින විදිහට දෙවියන්ගෙ නම් ගම් සහිතව ලියලා තිබුණට, මට හිතෙන්නෙ නිමල් අදහස් කරන්නෙ "යම් ධනාත්මක දෙයක් වෙන්න", "එහෙම නැත්නම් සියලුම පොසිටිව් ශක්තීන් එක අරමුණකට එක් වෙන්න" වගේ දෙයක්. අපි ඉංග්‍රීසියෙන් කියන විදිහට යම් විදිහක divine intervention එකක්. ඒකත් වචනවල මතුපිට තේරුමින්ම නෙවෙයි. Being able to express our highest potential වගේ අදහසක්.

    නිමල්ගෙ ප්‍රාර්තනාව ඉටු වෙන්න කියලා හිතමු! ('ථ'ද? 'ත'ද?).

    මේ විදිහට දෙවියන්ගෙ නම් දැමීමෙන් අමුතු හැඟීමකුත් ඇති වෙනවා නේද.

    ReplyDelete
    Replies
    1. හැමදාමත් වගේ Lotus, ඔයා හරි නිලයෙන්ම අල්ල ගන්නවා. ස්තුතියි.

      ප්‍රාර්ථනා තමයි හරි විදිහ.

      අප දෙවියන් ඇදහුවත් නැතත් දේවාලයකට ගියාම... එතන තියෙන වාතාවරණය අපේ හිතට අමුත්තක් ඇති කරනවානෙ.
      පන්සලකට- පල්ලියකට - පුද බිමකට ගියාමත්.... සීනු නාදය, සුවඳ දුම්, පහන්... වගේ දේවල්වලින්... දෙවියන්ගේ නම් යාතිකා කියද්දීත් අපේ චිත්ත ඒකාග්‍රතාවයක් ඇති වෙනවනේ....
      මට හිතෙන්නේ එහෙමයි.

      Delete
    2. ලෝටස් අක්කිත් නිමල් අන්කල් වගේ ජෙප්පා ෆෑන් වගේ , මාලු මාමලා ආවට පස්සේ බලමු කෙරුවාව කොහොමද කියල . මේ රට බන්ග්ලාදේශයක් කරයි ද කියල හිතෙනවා

      Delete
    3. ලොක්කා , ලෝටස් නගා නිලේ බලා වෙන කොහෙන් හරි අල්ලගත්තේ නැද්ද

      Delete
    4. "තන" තමයි හරි මගේ හිතේ

      Delete
  9. නිමල් අංකල් අපෙන් ආතල් ගන්න ද හදන්නේ? 😅🤣😂

    //සැබෑ, සත්‍යවාදී, ජනතාවට හිතැති, ශ්‍රී ලංකාවේ අභ්‍යුදයම (අභිවෘද්ධිය???) පතන අවංක- ජනතාවාදී- නායකයෙකු ශ්‍රී ලංකාවේ මීළඟ ජනාධිපති ලෙස තෝරා පත්කර ගන්නට සිරිලක ඡන්දදායකයන්ට අවශ්‍ය බුද්ධි මහිමය, ශක්තිය, කැමත්ත හා ධෛර්යය ලබා දෙනු මැනවියි ආයාචනා කර සිටිමින් මෙසේද යදින්නෙමි://

    හුකෑස් 😅🤣😂

    මෙහෙම එවුන් කොහෙද ඉන්නේ? මනෝරාජික යුටෝපියා ලෝකෙක තමයි, ලංකාවේ මෙවර මැතිවරණයට ඉල්ලන අපේක්ෂකයන් 39 දෙනාම හොරුන් තක්කඩීන් සහ දෙකයි පණහේ පාඩදයන් පිරිසක්, එයිනුත් ලොකුවටම කැම්පේන් එක කරන සජිත් සහ අනුර යනු තනිකරම දේශපාලන චීත්තයි. ඕප දුප සහ විවේචනය පමණයි. නායකත්වයේ ලක්ෂණ කිසිවක් තම හැසිරමෙන් භාවිතයෙන් පෙන්නුම් නොකරයි. රනිල් වික්‍රමසිංහ නමැති චෞර ඩ්රැකියුලා මහජනතාවගේ රීරි මාංශය සූරාකන අමනුෂ්‍යයෙකු බඳුයි. දූෂිත රජ පවූලේ බේබි හොල්මනත් කුප්‍රකට ඇන්ටිජන් චෞර මාධ්‍ය හිමිකරුවාත් අනිත් එවුණුත් තවත් ගේම්කාරයන් පිරිසක් පමණයි.

    මේ අතරින් එක පරයෙක්වත් රටට ආදරේ උන් නැතත් මේ පාහරයන්ගෙන් මොකක්ට හෝ ඡන්දය ප්‍රකාශ කරන්න ඕන නිසාම පමණක් මෙවර මගේ මනාපය මාලිමාවට, ඒ ඇයි? මාලිමාවේ ඉතාමත් සමබර කණ්ඩායමක් නිර්මාණය වෙලා තියෙනවා...

    - අපි කවදාවත් IMF යන්න හොඳ නෑ IMF එපාම කියපු අනුර කුමාර ඉන්නවා, දැන් IMF නැතිවම බෑ කියන අනුර කුමාරත් ඉන්නවා.

    - තක්කඩියාගේ අවසන් තිප්පොල ආගමයි කියන අනුර කුමාරත් ඉන්නවා. අද හාමුදුරු වලු ගෙවල් වලට පක්‍ෂ කැම්පේන් යවන පක්ෂයේ සඟ සමුලු පවත්වමින් හාමුදුරුවරු ළඟ දණ ගහගෙන නූල් බැඳගෙන නාඩගම් රඟන අනුර කුමාරත් ඉන්නවා.

    - කාන්තා විමුක්තිය ගැන කියන ගණිකා නිවාස නීතිගත කරන්න ඕනේ කියන හරිනිත් ඉන්නවා. ගැහැනුන් නිරුවතින් පෙරහැරවල යවන්න යෝජනා කරන ගණිකා නිවාස නැතිව බෑ කියන ලාල්කාන්තත් ඒක ඇතුලේ ඉන්නවා.

    - මත් උවදුරෙන් තරුණයෝ බේරාගන්න ඕනේ කියන සුනිල් හඳුන්නෙත්තිත් ඉන්නවා, ඇට නැතිව ගංජා ගහමු කියන ලාල්කාන්තත් ඉන්නවා.

    - ඉන්ටනෙට් එක හොක් ගාලා යාවි කියලා අන්තර්ජාලයට බනින සුනිලත් ඉන්නවා, තමනුත් නොදන්නා මොකක්දෝ ඩිජිටල් ආර්ථිකයක් හදන්න ඕනේ කියන චතුරංගත් ඉන්නවා.

    - ධනවතුන්ගෙන් අධික බදු ලෙස රජයට මුදල් අරන් බහුතර ජනතාවට බෙදන එක කජ්ජක්ද කියල අහන අනුර කුමාරත් ඉන්නවා, ඒ වගේම ධනවතුන්ගෙන් යැපෙන, ධනවතුන්ගේ Prado පදින අනුර කුමාරත් ඒකේ ඉන්නවා.

    - ශ්‍රී මහා බෝධීය කපන්න ඕනේ කියන නලීන් හේවගේත් ඒක යට අඩියක් ගහන්න ආස ඩබ් ජයසිරිත් ඉන්නවා, ශ්‍රී මහ බෝධීයේ මුල්ගල එල්ලිලා පෙරලිලා වදින්න යන විජිත හේරතුත් ඉන්නවා.

    - පාර්ලිමේන්තුවට ග#ල අල්ල ගන්න තිබ්බේ කියන ලාල් කාන්තත් ඉන්නවා, අපි කරන්නේ ප්‍රජාත්නත්‍රවාදී දේශපාලනයක් කියන නලින්ද ජයතිස්සත් ඉන්නවා.

    - 13 එපා ඒකීය රටක් ඕනා කියපු ටිල්වින් සහෝදරයත් , 13ටත් වඩා බලයක් උතුරට දෙන්න ඕනේ කියන හරිනිත් ඒක ඇතුලේ ඉන්නවා.

    - සාමාන්‍ය ජනතාවට නිදහසේ ජීවත් වෙන්න ඕනේ පරිසරයක් හදන්න ඕනේ කියන හරිනිත් ඉන්නවා, සාමන්‍ය ජනතාව අපහසුතාවයට පත් කරන වැඩවර්ජන කරවන වසන්තලා නාමල් කරුණාරත්නලාත් ඉන්නවා.

    - දේශපාලනය කරන නාකි#යෝ ම#න්න ඕනේ කියන ඇටිකිචි නිලි කෙල්ලොත් ඉන්නවා, නළුවා වගේ කොණ්ඩෙ ඩයි කරලා ඉන්න හද්දා නාකි ටිල්වින්ලත් ඉන්නවා.

    - නව බලශක්තීන් හඳුන්වාදෙන්න ඕනේ කියන විද්‍යාඥයොත් ඉන්නවා, විදුලි බලාගාර හදනකොට ඊට විරුද්ධව මහා කෝලාහල කරපු සමන්ත විද්‍යාරත්නලත් ඉන්නවා.

    - ඉන්දියාවට මිල්කෝ එක විකුණනවට විරුද්ධ උනු සමන්තලා නමල්ලාත් ඉන්නවා, අමූල් එක බලන්න ගිහින් ඒ වර්ජන ඔක්කොම නවත්වපු අනුර කුමාරත් ඉන්නවා.

    - පාස්කු ප්‍රහාරය පසුපස හිටපු උන් අල්ලනවා කියන අනුර කුමාරයත් ඉන්නවා, පාස්කු ග#පු පුත්තු දෙන්නගේ තාත්තා ඊබ්‍රාහීම් නානත් ජවිපෙ ජාජබ ජාතික ලැයිස්තුවේ ඉන්නවා.

    - එක එකාට ජැක් ග#න දේශපාලනේ නවත්වන්න ඕනේ කියන අනුරත් ඉන්නවා, පක්ෂේ පිටින්ම හත් අට වතාවක් සියලු ආන්ඩු වලට ජැක් ග#න්න අත්සන් කරපු ටිල්විනුත් ඉන්නවා.

    - අපි දිනුවොත් මාධ්‍ය නිදහසට හෝ ව්‍යාපාර කරන අයගේ නියපොත්තකටවත් හානියක් කරන් නෑ කියන අනුරත් ඉන්නවා, බලයට ආපු ගමන් තමන්ව විවේචනය කරන ටීවී චැනල් වලටයි, "නෝට් කරන් ඉන්න" බිස්නස්කාරයොන්ටයි ශොට් එක දෙනවා කියන ලාලුත් ඉන්නවා.

    - අධ්‍යාපනය ගොඩනගන්න ඕනේ කියන හරිනිත් ඉන්නවා, ඉස්කෝල වහලා වර්ජනය කරවන මහින්ද ජයසිංහත් ඉන්නවා.

    - ලංකාවට ඩොලර් එවන්න එපා කියපු හඳුනත් ඉන්නවා, පිටරට අයගේ ඩොලර් වලින් රට ගොඩනගනවා කියන අනුරත් ඉන්නවා.

    - එපා කිව්ව වසන්තත් ඉන්නවා, එපා කියන හදුනත් ඉන්නවා ඕනේ කියලා කියන ප්‍රතිපත්ති ප්‍රකාශය හැදුව එකත් ඉන්නවා...
    මේක පුදුම කණ්ඩායමක්... ඒකයි !

    ReplyDelete
    Replies
    1. අපි කවුරුත් කරන කියන දෙයින් පොඩි හරි ආතල් එකක් ගන්නවා නේද?
      මට හිතෙන්නේ එහෙමයි Ano.
      ස්තුතියි ඔයාලගේ අදහසුත් නිරවුල්ව- පැහැදිලිව සංවරව ලියනවට.

      Delete
  10. @ An0 2.51 AM

    මාලිමාවට කඩේ යන ගොබ්බ ඇනෝ, දැං එතකොට කියපන් කෝ බං අර මාලදිවයිනේ ආර්ථිකය ගැන හෑලි ලියපු මී හ#රක් මාලිමා වහල් ජෙප්පෝ ටික කොයි?

    මුන් ටික මාලදිවයින පැත්තට හැරිලා මාසයක් යන්න කලින් අන්න මාලදිවයිනත් බංකොළොත් වෙලා.😅🤣😂

    ඉතිං බලාපල්ලා ඔය කාලකන්නි හූනියම් මාලිමා ජෙප්පො හැතිකරේ අවුරුදු හැත්තෑ හයක් රටේ තියාගෙන මෙච්චර කාලයක් රට කරවපු ඈයො ලංකාව ඔය තරමටහෝ බංකොළොත් වෙන්න නොදී ඔය වෙනකම් ගෙනිච්ච එකම මදැයි. ඒකත් කොච්චර දෙයක්ද?

    මේ මාලිමා හූනියම පාගාගෙන නේද තොපි ඔය සිහි විකල් වෙලා මාලිමාව මාලිමාව ගගා හැමතැනම මීහරක් වගේ තප්පුලලා හැ#මිනෙන්නේ. 😅😂😂
    රාජ්‍ය බලය හූනියමකට දෙන්න තොපිට පිස්සුද යකුනේ.පුංචි අම්මපා තොපි ගිහින් වළක් කපං සාමූහිකව වැළලියව් ගොන් තකතීරු මීහරක් හැත්ත 😅🤣😂
    #NPP no proper plan
    #තොපිටවෙච්චිදෙයක්

    ReplyDelete
    Replies
    1. තරහ වෙන්න එපා Ano, මට ඔයාගේ comment එකට ගැළපෙන තරම් ආවේගශීලී- වෛරී භාෂාවකින් පිළිතුරු ලියන්න බැරි එක ගැන.

      Delete
  11. නිදී අංකල් හින්දු ආගම අදහන බලි තොවිල් ශාන්තිකර්ම අණවිණ කොඩිවින හදි හූනියම් වස්කවි වගේ දේවල් විශ්වාස කරන කෙනෙක් වගේ. 😃 ඔය වස්කවි වලින් වැඩක් තියෙනවා ද?

    මම නම් බෞද්ධ සංකල්ප විශ්වාස කරන කෙනෙක් හැටියට නත්ථි මෙ සරණං අංඥං - බුද්ධො/ ධම්මො/ සංඝො මෙ සරණං වරං

    සහ අත්ථාහි අත්ථනො නාථො වගේ බෞද්ධ සංකල්ප පමණයි විශ්වාස කරන්නේ, ඔය හින්දු දෙවිවරු ගැන විශ්වාස කරන්නේ නෑ, මිනිස්සු ස්මාට් විදියට සැලසුම් කරලා ඒවා ඇචීව් කරන්න කැපවීමෙන් වැඩ කළොත් ජයග්‍රහණය කිරීමට පුළුවන්කම තිබෙනව කියල

    නිදි අංකල් මොකද හිතන්නේ ථේරවාද ආර්ථික කියන සංකල්පය පිළිබඳව? මේවර රනිල්ගෙ ප්‍රතිපත්ති ප්‍රකාශනයේ සංකල්පය තමයි ‍‍ථෙරවාද ආර්ථිකයක් කියන අලුත් අදහස. ඒ හින්දම හැමෝම එක එක විදිහට ඒ ගැන කතා කරනවා. නමුත් රනිල් එයාගෙ වැඩපිලිවෙල ඇතුලෙ නූතන ලිබරල් ආර්ථිකයත් ‍ථෙරවාදී බෞද්ධ උරුමයත් සමපාත කරනවා. මේ පාර මැතිවරණයෙ ඉදිරිපත් වුනු සුවිශේෂම අදහස ඒක නේද?

    මොකද මාලිමාව සහ සජබ වගේ පක්‍ෂ වල ප්‍රතිපත්ති ප්‍රකාශ දිහා බලනකොට ජවිපෙ තාමත් 1980 දශකයේ රනිල්ගේ ධවල පත්‍රිකාව සහ 1999 විතර ආපු යළි පුබුදමු ශ්‍රී ලංකා වගේ පැරණි එජාප ප්‍රතිපත්ති නැවත කොපි කරද්දි සහ සජබය රනිල් 2015 ගෙනාපු ප්‍රතිපත්ති වලට බොරු සෝබන සුබසාධන සීනිබෝල තවරලා ඒකම මාකට් කරද්දී මෙවර රනිල් තවත් ඉස්සරහට ගිහිල්ල, මෙවර රනිල් ‍ථෙරවාදී අර්ථ ක්‍රමයක් කියමින් බටහිර පෙරදිග සංකල්පීය සබැඳියක් යෝජනා කරනවා. මට කෙනෙක් ඉදිරිගාමී වෙන්නෙ ඒ වගේ නව සංකල්පීයකරණයන් කරන්න උත්සුක වෙනකොටයි.

    ‍මේ ථෙරවාද ආර්ථික සංකල්ප කවරේද කියල අපිට විමසලා බලන්න පුළුවන්. බුදුන්ගේ යුගයේ ලිබරල් ආර්ථික මූලධර්ම ගැන පළවුනු අදහස් අපිට කියවන්න පුළුවන්.

    කූටිදන්ත සූත්‍රයෙ බුදුන් දේශනා කරනවා රජ කෙනෙක් විසින් ආර්ථිකයෙදි කළ යුතු කාර්යයන් මොනවාද කියල. ඒ කාලෙ රජ කෙනෙක්, අද කාලෙ නම් රජය. බුදුන් වහන්සේ කියනවා රජු විසින් කෘෂිකර්මයේ යෙදෙන අයට ඉඩම් සහ බීජ ලබා දිය යුතුයි කියල. වෙළඳාම් කරන අයට වෙළඳපොලක් ලබාදිය යුතුයි කියල. රාජ්‍ය සේවයේ යෙදෙන අයට වැටුප් ලබා දිය යුතුයි කියල. රජු විසින් කළ යුත්තේ මේ යටිතල පහසුකම් සම්පාදනයයි. රජය ව්‍යාපාරවල යෙදිය යුතුයි කියල බුදුන් වහන්සේ දේශනා කලේ නෑ.

    ඒ වගේම ඒ සූත්‍රයෙ බුදුන් වහන්සේ කියනවා ජවිපෙ සහෝදරවරුන් වගේ පින්බත් බුදින අලස අමන තකතීරුවන්ට අප මහන්සියෙන් හම්බ කරන දේවල් නිකං දේවල් ‍දෙන්න එපා කියලා. දිය යුත්තේ කාටද කියන එකත් උන්වහන්සේ සඳහන් කරනවා.

    රටටම අවශ්‍ය ප්‍රයෝජනවත් වන යම්යම් ශිල්ප වල දක්ෂ අයට පහසුකම් ලබාදෙන්න, ඒ වගේම අලස බවෙන් තොරව වැඩ කරන අයට පහසුකම් ලබාදෙන්න, සුපරික්ෂාකාරී අයට නාස්ති නොකරන අයට පහසුකම් ලබාදෙන්න, එමෙන්ම කළමනාකරණ හැකියාවක් ඇති අයට පහසුකම් ලබාදෙන්න.

    මෙතනදි වැදගත් කාරණය ජවිපෙ සහෝදරවරු කියනවා වගේ හැමෝටම සමානාත්මතාවයක් වගේ බොරු බහුබූත බුදුන් වදාලේ නෑ. උන්වහන්සේ කියන්නෙ සුදුස්සාට සුදුසු දේ ලබා දෙන්න කියලයි. ඒ අතීතයේ පවා ආර්ථිකය ගැන ඉතාම විශිෂ්ට දැනුමක් තිබිලා තියෙනවා. නුතනයේ ප්‍රගතිශීලී විදිහට පෙනී ඉන්න අයටවත් ඒ දැනුම නැති එක කණගාටුවක්.

    මේ විදිහට ක්‍රියාත්මක කරන ආර්ථිකයකින් ලැබෙන ප්‍රතිඵලත් බුදුන් වහන්සේ විසින් සඳහන් කරලා තියෙනවා. බුදුන් වහන්සේ වාමාංශික මාක්ස්වාදීන් වගේ ධනය සමග උරණව වාසය කලේ නෑ. ධනය උපයන අය හොරු දූෂිතයො විදිහට සැලකුවෙ නෑ. උන්වහන්සේට ධනය පිළිබඳ ඉතාම විවෘත ආකල්පයක් තිබුණා.

    අංගුත්තර නිකායෙ අනණ සූත්‍රයේ බුදුන් විසින් මෙවන් ආර්ථික‍යකින් උත්පාදනය කරන සතුට ගැන කතා කරනවා.

    එකක් ධනය ඉපැයීමේ සතුට. අත්ථි සුඛ. මේ සතුට ජවිපෙ සහෝදරයන්ට ජීවිත කාලය තුලදීම නොලැබෙන සතුටක්. ඒ අය මහන්සි වීමෙන් ධනය උපයන්නෙ නෑ. අනුන්ගෙන් ඉල්ලගෙන ජීවත් වීමක්නෙ තියෙන්නෙ. නමුත් බුදුන් වහන්සේ ධනය ඉපැයීම සතුටක් හැටියෙන් දක්වනවා.

    ඒ වගේම ඒ ධනය පරිභෝජනය කිරීමෙන් ලැබෙන සතුට. උන්වහන්සේ පරිභෝජනවාදයට විරුද්ධ වුනේ නෑ. ධනය පරිභෝජනය කිරීමෙන් සතුට ලැබිය හැකි වග දේශනා කළා. ඒකට කියනවා භෝග සුඛය කියල.

    ඊට පස්සෙ තියෙනවා අනණ සුඛය. ඒ තමයි ණය නොවීමේ සතුට. අපිට රටක් විදිහටත් දැන් ණය නොවීමේ සතුට අහිමි වෙලා තියෙනවා. ආර්ථිකය බුදුන් කී පරිදි කළමනාකරණය කළා නම්, සුබසාධනය කියා හැමෝටම නිකං බෙදීම, නිකං රස්සා දීම නතර කළා නම් අපිට අනණ සුඛය විඳින්න තිබුන. නමුත් නිකං දීම තියෙන කල් ණය නොවීමේ සතුට විඳින්න අපිට ජාතියක් හැටියටම බැරි වෙනවා.

    ඔය විදිහට බුදුන්ගේ ඉගැන්වීම් එක්ක නූතන ලිබරල් ආර්ථික ප්‍රවේශයන් ගැලපීම හරිම ලස්සන දෙයක්. ඒක සාර්ව (holistic) එළඹුමක්. පළවෙනි වතාවට අපිට ප්‍රතිපත්ති ප්‍රකාශනයක මේ වගේ දාර්ශනික ගැලපීමක් මුනගැහෙනවා. එහෙම නේද?

    ReplyDelete
    Replies
    1. ඔයාගේ අදහස් ගැන මට හිතුනු ඇත්ත කියන්නද? ඔයා ලියා තියෙන්නෙ comment එකක් නෙවෙයි-පොතක්. ජනාධිපතිවරණය ඉවර වෙනකල්ම කියවල ඉවර කරගන්න බැරි වෙයි වගේ...
      හැබැයි මේවා ලිව්වට ස්තුතියි.

      Delete
  12. මේ ගමන වෙනසක් අවශ්‍යයි කියලා කියලා හිතන මිනිස්සුන්ගේ ප්‍රමාණය වැඩියි කියලා හිතෙනවා. අපි හැමචාමත් වෙනසක් වෙයි කියලා තමයි හිතුවේ. හැබැයි සිද්ධ වුණේ නෑ, මේ ගමන වෙනසක් වුණොත් ඒක අපේ රටේ අනාගතය අලුත් කරන්න තබන පළමු පියවර වෙයි කියලා හිතෙනවා. මොකද මේ වෙනසින් පත්වෙන කට්ටියට ලොකු වෙනසක් කරන්න බැරි වෙයි. හැබැයි ඒක ලොකු වෙනසක් කරන්න පාරක් කපලා දෙයි.

    ReplyDelete
    Replies
    1. සාදරයෙන් අපේ අඩවියට පිළිගන්නවා ඔයාවත්.

      නිරංජන් මහත්තයෝ, වෙනස කොහෙන් හරි- කවද හරි පටන් ගන්න එපැයි. මේ වතාවේ ඒක කෙරෙන බවයි මටත් හිතෙන්නේ.

      Delete
  13. මට තවත් කොමෙන්ටුවක් දාන්න හිිතුණේ ආගම් කතන්දරේ නිසා. මම ආගමිිකත් නෑ. නිරාගමිකත් නෑ. ආගමිික නෑ කිව්වේ මම පන්සල් යන්න කැමති නැති නිසා. ඒ ජනප්‍රිය බුද්ධාගම ඇදහිල්ල නතර කරපු නිසා. මම මැරුණු දවසටත් කිසිම ආගමික වතාවත් නැතිව ඒ දේවල් කරලා දාන්න තමයි ඉල්ලලා තියෙන්නේ. නිරාගමිකත් නෑ කිව්වේ මම බුදුන්ට පහන පත්තු කරනවා. උදේට යද්දි වැඳලා යනවා. හැබැයි පන්සල් සංස්කෘතියෙන් ඈත්වුණාම පේනවා එතන තියෙන්නේ කොයි තරම් හිස්තැනක් ද කියන එක. හිස්තැන කිව්වේ ශුන්‍යය නෙවෙයි. පුළුවන් නම් සද්ගුරු වගේ කෙනෙක්ගේ පොතක් කියවන්න. එතකොට තේරෙනවා බුදුන් වහන්සේ දේශනා කරපු සත්‍යාවබෝධය කියන්නේ බණ පොත් කටපාඩම් කරලා ලබාගන්න ඕන දෙයක් නෙවෙයි කියලා.

    ReplyDelete
    Replies
    1. අපේ ගෙදර නං මම දවස ගණනේ ආගමික වතාවත් කරන්නේ නෑ. නමුත් බුද්ධ දර්ශනය ඉහලින්ම පිළිගන්නවා. අනිත් ආගම්වලටත් ගරු කරනවා.
      මගේ භක්තියේ තරම කොහොමද කියනවා නං- මේ වතාවේ පාද යාත්‍රාවේ ගියත් එකම දේවාලයක් ඇතුළටවත් යන්න හිතුනෙ නෑ.

      Delete
  14. නිදී මම නම් හිතන්නේ ඔය ගැන දෙවියන්ට භාර හාර වෙලා වැඩක් නැති බව, මොකද දේවාල වල ඉන්න කපුවෝ සහ ඒවා භාර නිලමෙලා සහ වෙනත් දේවාල බලධාරින් කියන්නේ දේශපාලුවන්ටත් වඩා අතිශය දූෂිත හොර තක්කඩියන් පිරිසක් බව ලංකාවේ බහුතර ජනතාවට බොහොම පැහැදිලිව පෙනෙන්නට තිබෙනවා, රටේ ප්‍රධානතම දේවාල වල පවා මහා දූෂිත හොර තක්කඩි කපුවෝ ටිකක් ඉන්නේ, ඒ නිසා දේවාල වලින් පිහිටක් යැදීම විහිළුවක්, තමන්ගේ දේවාලේ ඉන්න හොර කපුවන්ට විරුද්ධව වැඩ නොකරන දෙයියෝ මිනිසුන්ට ආදරය කරයිද?

    අනික ඔය කියන දූෂිත දේසපාලුවෝ තමයි ඔය දේවාල වලට වැඩියෙන්ම ලොකුවට පුද පූජා පැවැත්වීම කරන්නේ, රනිල් තමන්ගේ බරට වස්තුව රත්‍රන් වලින් පූජා කළා මැදමුලනේ මහහොරා නාකි මයිනලා වගේම පුතාණෝත් දේවාල කාපර්ලා, පූජා ඔස්තාර්ලා, ඊටත් වඩා කැති වැඩේ තමයි අපි එහෙම නැති කෙනෙක් කියලා විශ්වාස කරපූ නිරාගමික කියලා හිතාගෙන හිටිය එකම ප්‍රධාන ධාරාවේ දේශපාලන නායකයා වුණ මාලිමාවේ අනුර කුමාර දිසානායකත් දැන් දේවාල කෝවිල් අස්සේ රිංගගෙන වැඳ වැටෙන සහ දේසපාලන වැඩ කරන කහකඩයන් ළඟ දෙකට තුනට නැමෙන තවත් එක් තුට්ටු දෙකේ පීචං තක්කඩියෙක් බව ඔහුම ඔප්පු කළා, දැන් ඌට දෙන්න හිටපු මගේ ඡන්දය මම සිරිතුංග ජයසූරිය මහතාට ලබාදීමට තීරණය කළා, පැරදුනත් ඔහු අර වගේ දෙකයි පණහේ තුච්ඡ තුප්පහි තක්කඩියෙක් නොවන නිසා.

    ඒ වගේම පෙරේදා සිරස සටන වැඩසටහනේදී අනුර බලයට පත් උනොත් මහමැතිවරණය දක්වා භාරකාර රජයක් පත්කරගෙන ඉදිරි දින පනස් ගානෙදි මොකද කරන්නේ කියලා හරීන් අහපු ප්‍රශ්නයට කට උත්තර නැතිවුන හඳුන්නෙත්ති ප්‍රසිද්ධියේ හෑමත් එක්ක මාලිමාව රටේම විහිළුවට ලක්වුණා. ඊට පස්සේ ඊයේ නලින්ද ජයතිස්ස ඒ ප්‍රශ්නයටම වෙනත් උත්තර වගයක් දෙනවා. උත්තර වගයක් කියන්නේ සෘජු ප්‍රශ්නයට සෘජු පිළිතුරක් නෙමෙයි අපි කරන්නම්, ඒක බලමුකෝ වගේ ආඳා ටයිප් බොරු බයිලා උත්තර කිහිපයක් ඇත්තටම.

    මම මේ කියන්න හදන්නේ හඳුන්ගේ උත්තරේ හරිද වැරදිද නලින්දගේ උත්තරේ හරිද වැරදිද කියන එක නෙමෙයි. ඇත්තටම ජනාධිපතිවරණයට තව සති තුනක කාලයක් ඉතිරි වෙලා තියෙද්දි පවා ජවිපේ ඉහළ ඇවරියවත් එක තැනක එකට වාඩ් වෙලා "බලය ලැබුනොත්" මොකද කරන්නේ කියන එක කතා කරලා නැද්ද. එහෙම නැත්තම් ඒ කතා කරපු එක නලින්දලාට හඳුන්ලට කියලා නැද්ද. ඒක නිසාද මේ තැන් තැන් වල එක එක කතා කිය කිය යන්නේ.

    ඡන්ද දිනනවා පරදිනවා, ආණ්ඩු මාරු වෙනවා, හැබැයි රාජ්‍යයෙි පැවැත්ම අඛණ්ඩයි. ඒ නිසා කවුරු හරි ඡන්දේ දින්නනොත් දින්නට පස්සේ අපි දැන් මෙකක්ද කරන්නේ කියලා කල්පනා කරන්න හිතාගෙන ඉන්නවා නම් එක රැයකුත් ඇති රාජ්‍යයේ අඛන්ඩව බිඳවැටෙන්න.

    වසර දෙකකට පෙර අපි අරගලය කරපු වෙලාවේ ගෝඨාභය කොච්චර සතා උනත් යන්න යන්න කියද්දි එක රෑට දමලා ගහලා ගෙදර නොගිහින් එතනින් එහාට රාජ්‍යයේ පැවැත්ම, රාජ්‍ය යාන්ත්‍රණය දුවන විදිය හදලයි පොරත් ගෙදර ගියේ. 2015 වගේම 2019 දිත් ඡන්දය දිනපු කණ්ඩායම් කලින්ම කියලා තිබුනේ අපි දින්නම රනිල් අගමැති මහින්ද අගමැති කියන එක. ඒක කලින්ම සැලසුම් කරලයි ඡන්දය දිනුවේ.

    2015 සහ 2019 ඡන්ද දෙකම ගත්තම බලය මාරුවෙන ඡන්ද වලදි හිටපු ආණ්ඩුව කිසිම පැකිලීමක් නැතුව තනතුරු වලින් ඉල්ලා අස්වෙලා ගියා. හඳුන්නෙත්ති කියන විදියට ජනාධිපති පත්වෙලා විසුරුවනකම් හිටියේ නෑ. විශේෂයෙන්ම 2019 එවකට පැවති ව්‍යවස්ථාව අනුව ගෝඨාභයට රනිල්ව ඉවත් කරන්න බලයක් නොතියෙදී පවා රනිල් ඇතුළු කැබිනට් එක අයින් උනා. එතකොට 22 උදේට කල්පනා කරන්න බෑ දැන් අපි මොකෝ කරන්නේ කියලා.

    2015 ජනාධිපතිවරණය පැරදුන එකා නාකි මයිනා රිසාල්ට් එන්න කලින් ඉල්ලා අස් වෙලා ගෙදර ගියා ඊට පස්සෙ ගෙනාව අයවැය දිනවලා දුන්නා, ඒ අයවැය ඕන නම් පරද්දන්න තිබ්බා හැබැයි ලැබුන ජනවරමට ඔලුව පාත් කරලා ජනතාව බලාපොරොත්තු වුන දේවල් වලට සහය දුන්නා,19 වෙනි ව්‍යවස්තාව කවුද දිනවලා දුන්නෙ? තමන්ගෙ පවුල ටාගට් කරලා හදපු ව්‍යවස්තාවත් දිනවලා දුන්නෙත් නාකි මයිනලාම තමයි 😅 හැබැයි 2019 එහෙම උනේ නෑ ජනවරමට අවම ගරුත්වයක්වත් දුන්නෙ නෑ, අන්තිමට මිනිස්සු පත් කරගත්ත එකාට උනේ අතුරු අයවැයවල් ගෙනැල්ලා මහමැතිවරනෙ තියනකන් මාස 8ක් ඇදගෙන යන්න. ඔන්න ඔහොමයි ලංකාවේ දේශපාලනේ 😅

    හැබැයි අනුර කුමාර දිසානායක වගේ තවත් එක් බොරු ව්‍යාජ දේශපාලන රංගනවේදියෙක් බලයට ඇවිත් සේරම එකමිටට හාලා ගියාම ගිනිගෙන දැවී අළු වී ගිය පස තුලින් තව ඉස්සරහට අලුත්ම දේශපාලන ව්‍යාපාරයක් ආරම්භ කිරීමට අවශ්‍ය සරූ පස රට තුල ගොඩනැගුණොත් හොඳයි නේද? ඒ හා දළුලා වැඩෙන නව දේශපාලන ශිෂ්ඨාචාරයකට රට යොමුකල යුතුයි. මෙවරත් අපේ නෙත් යුග තවත් දුර ඈත අනාගතයක් දෙස බලාපොරොත්තු තබා සිටින්නට සිදුවනවා, හැබැයි මෙවරත් තවත් තක්කඩියන් පිරිසකට බලය ලැබුණාම ඔවුන් රට හාන එකෙන් වෙන දැවැන්ත ආර්ථික හානිය සමස්ත ජනතාවටමයි විඳින්නට සිද්ධ වෙන්නේ.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ස්තුතියි අකලංක මහත්තයෝ- ඔයාගේ අදහස් අපට කීම වෙනුවෙන්.
      විය යුත්තේ මේකයි! අපි එකිනෙකා අපට දැනෙන හැඟෙන දේ අවංකව පැවසීම- සංවාදයට බඳුන් කිරීම...

      Delete
  15. හර්ෂණ සූරියප්පෙරුම කියන්නේ මාලිමාවේ ආර්ථික කමිටුවේ ප්‍රධානතම කෙනෙක්, Ceylon Chamber Of Commerce විසින් සංවිධානය කරපු රටේ ආර්ථිකය සම්බන්ධ විවාදයේදී හර්ෂ ද සිල්වා ඔහුගෙන් අහනව "ඔබලා මහ බැංකුව ස්වාධීන කිරීමේ රනිල් වික්‍රමසිංහ රජය ගෙනාපු පණත ට විරුද්ධව පර්ලිමෙන්තුවේදී චන්දය පාවිච්චි කෙරුව නිසා ඔබල බලයට පැමිණියහොත් මහා බැංකුව ස්වාධීන කිරිමෙ පනත අහෝසි කරනවද අහනවා"

    මේ සරළ කෙලින් ප්‍රශ්නයට ඔහු දෙන ඉතා විහිලු සහ ගත පිළිතුරට සවන් දෙන්න..ඔහු මේ සම්බ්න්ධ මුලික දැනුමක් වත් නැති කෙනෙක් නැති බව පෙන්වනවා ... ඇත්තටම් ඔහුගේ සමහර පිළිතුරු වලට Audience එකේ සිටින ආර්ථිකය සම්බන්ධ ව දැනුමක් තියෙන Experts ලා , Foreign Delegations ලා, මේ රටේ ප්‍රධාන ව්‍යාපාරිකයන් අවඟා සහ ගත ලෙස හිනා වෙනවා ...

    විහිලු සහගත දේ නම් ඔහු අවසානයේ කියනවා භාණ්ඩාගාරය (Treasury) ස්වාධීන (නිර්දේශපලනිකරණය) කරනවා කියනවා , එය ඇත්තටම් ඔහුගේ රටක මහා බැංකුවේ වගකීම් සහ රටක භාණ්ඩාගාරයක වගකීම් ගැන කිසිඳු වැටහීමක් නැති බව පෙන්වනවා, සරලවම කිව්වොත් මාලිමාව කියන්නේ මෙවැනි රාජ්‍ය කරනය ගැන සරල දේවල් වත් දන්නේ නැති අත්දැකීම් නොමැති සිද්ධාන්ත දැනුම පමනක් ඇති ඔවුන්ගේ Fields වලත් Fail වුන පුද්ගලයන්ගේ Cult එකක් විතරයි

    මේ වගේ විෂය දැනුම අත්දැකීම තියෙන අය ඉස්සරහ සිනහවට භාජනය වන මාලිමාවේ ආර්ථික කමිටුවේ ප්‍රධානීන්ගේ මෝඩ කතා අහලා ඔවුන් පස්සේ යන මෝඩයන් ගැන ඇත්තේ පිළිකුලක්.

    මේක බලන්න;

    https://www.facebook.com/share/p/zu43NYa7bWPNb8Ej/?mibextid=oFDknk

    ReplyDelete
  16. දෙවියන් ගැන කියන කොට මට නම් මතක් වෙන්නේම නොබෙල් සාහිත්‍ය සම්මානලාභී ලෝකප්‍රකට රවින්ද්‍රනාථ තාගෝරයන්ගේ ගීතාංජලියෙහි අන්තර්ගත පද්‍යයකින් ආභාෂය ලබා ආචාර්ය ප්‍රේමදාස ශ්‍රී අලවත්තගේ විසින් රචිත කේමදාසයන්ගේ මියැසියෙන් රසවත්ව ටීඑම් අයිවෝ ආදීන්ගේ හඬ පෞරුෂයෙන් රසවත් වූ “අඳුරු කුටිය තුළ
    දොරගුළු ළාගෙන
    ගයන ගීතිකා යදින යාතිකා
    දෙවියන් හට නෑසේ..." කියන ලස්සන ගී පද සිත්තමක්.

    ලොවට පෙනෙන්නට වීර චරිත තිරයේ රඟන මිනිසුන්ට අප්‍රමාණ ප්‍රේක්ෂකයෝ සිටිතත් තිරය පිටුපස සිටින්නෝ තිරයෙන් ම වැසී යති. කම්කරුවා ද
    ඇතැම් කලාකරුවන් මෙන් ම තිරයෙන් වැසී යන්නකි.

    ඒ සමගම එබඳුම තවත් පදමාලා කීපයක් මගේ මනැසට ගලා එයි.

    "අව්වට වැස්සට හුරු මිනිසුන්නේ
    දෑතේ විරියෙනි රටවල් හැඳුණේ
    ඒ මිනිසුන්ගේ මළගම වෙනුවෙන්
    මොන රජ මැදුරෙද සුදු කොඩි නැගුණේ"
    (රඹුකන සිද්ධාර්ථ හිමි)

    "අපේ ශ්‍රමය කළුගල් වී බිම වැතිරෙනවා
    රන් දාදිය තාර වෙලා බිමට ගලනවා
    මැති උතුමන් නමින් පාරෙ කඩුළු ඇරෙනවා
    පාර අයිනෙ අපි සැමදා බලා ඉන්නවා"
    (ගායනය - එඩ්වඩ් ජයකොඩි)

    “මේ තරම් සියුමැලි ද කලුගල්
    හිතන්නටවත් බැරි නිසා
    මම ගියා අවුකන බුදුන්ටත්
    දෑස දුන් මිනිසා සොයා"
    (පද: රජීව් වසන්ත වෙල්ගම) (ගායනය - සුනිල් එදිරිසිංහ)

    කොමොන් මෑන් හෙවත් සාමාන්‍ය මිනිසුන් අහිංසකයෙකි. පාණ්ඩිත්‍යයෙන් තොර වූවකි. එහෙත් ඔහුද බලවත් මිනිසුන් බඳුම තවත් මිනිසෙකි. මේ මිනිසා කඩේ යැවීම පහසු ය. කම්කරුවෝ දෙවිවරු නොවෙති. දෙවිවරු පාලකයෝ ය. නිල දරුවෝ ය. ඒ ඔවුන් ලබා උපන් හැටි ය. මේ මොවුන් ලබා උපන් හැටි ය. කම්කරුවාට පාලකයෙක් විය නොහැකි වන්නට පුළුවන. බලධාරියෙන් නොවන්නට පුළුවන. කම්කරුවන්ට දේවත්වය ලබාදිය යුත්තේ ඔවුන් අන්දන්නට නම් එය සාහසික අපරාධයකි. එවිට ‘මඩ සෝදාගත් කළ ගොවියා රජකමට සුදුසුයි” වැනි පපඩම් වර්ණනාවක් අද අපට අනවශ්‍ය ය.

    නමුත් මෙම රචකයා මේ කුහකත්වය ජය ගනී. ඒ ඔහුගේ ව්‍යංග්‍යාර්ථ පූර්ණ භාෂා ප්‍රාතිහාර්යයෙනි. පහත සඳහන් පෑ පේළිය ඒ සඳහා කදිම නිදසුනකි.

    “බලන් කඩ තුරා හැර දැසේ”

    කඩතුරා පහ කළ විට යථාර්ථය සඳ එළිය සේ දිළිසේ
    මේ කියන දෙවියෝ සළු පිළි පැලැඳ නොමැත. ඔවුන්ගේ සළු පිළි දූවිලි ය. එහෙත් ඒ දූවිල්ලෙන් උපදින්නේ අනාගතයට පාර තනන දෙවියෙකි.

    “සිනිඳු සුවැති සළු සිරසින් හැරදා
    දූවිලි මඩ වැකි පිළිගත පලඳා
    දෙවියන් රුව දක්නට හැක්කේ"

    මේ දවස්වල ලංකාවේ මැතිවරණ උණුසුම තුල ජනතාව ගොනාට ඇන්දීම සඳහා යොදාගෙන තිබෙන තවත් මෙවැනිම කඩතුරාවක් විවර කිරීම අත්‍යවශ්‍ය නිසා ඒකත් කියන්න ඕනේ, මේ දවස්වල මාලිමාව ලකුණ යටතේ ජාජබ කියල අලුත් රෙද්දක් පොරවාගෙන ඉන්න අලුත් බෝතලයක දාල තියෙන පරණ වයින් තමයි ජවිපෙ කියල කියන්නේ ඒ නිසාම ඒ ජවිපෙ වේදිකාවල නිතරම ඇහෙන කතාවක් තමයි 'කවද හරි ලංකාව හදන්න නම් ජවිපෙ රටේ බලයට පත්වෙන්න ඕනෙ' කියන එක.

    හැබැයි ඔය කතාව මම ඉස්සර විශ්වාස නොකලත් අන් කවර කලකටත් වඩා මම ඒ කතාව විශ්වාස කරන කාලයක් තමයි මේක. ඒ ජවිපෙ ඇවිත් රට හදයි කියලා හිතන නිසා නෙමේ, උන් බලයට ආවම උන්ට මේක අනිත් උන් තරමටවත් කරගන්න බැරි වෙනකම් ඔය කියන සුන්දර ලෝකය ඔය විදිහට පහළ වෙන්නේ නැහැ කියන එක ලංකාවේ බහුතර ජනතාව සමාජයක් ලෙස තේරුම් නොගන්න නිසා. ඒ ටික තේරුම් ගන්නකම් ලංකාවේ ජනතාවට ගොඩ ඒමක් නැහැ. ඔහේ එක එකා පස්සේ එලුවගේ අහවල් ඒවා වැටෙනකම් ගියා වගේ කඩේ යනවා විතරයි, දැන් ඒක තේරුම් ගන්න ඉතිරි වෙලා ඉන්න අන්තිම තක්කඩි රැල වන ජවිපෙත් බලයට එන්නම ඕනේ.

    ඒ නිසා මේ පාර ජවිපෙ පරදිනවා කියන්නේ උන් දිනන එක තව අවුරුදු පහකින් හෝ දහයකින් පස්සට යනවා කියන එක විතරයි. ඒකෙන් වෙන්නේ රටම පස්සට යන එක. උන් බලයට ඇවිත් කෙලවගෙන අපේ සමාජය ඒ මැචියුරිටි එක ඉක්මනට අත්පත් කරගන්න තරමට ඒක මුළු රටටම හොඳයි. ඒ නිසා මමත් මේ සැරේ ජවිපෙට ඡන්දය ප්‍රකාශ කරනවා මාලිමාව ලකුණෙන් රටට කෙළවිලා අකුලෝලම යන්න, ඊට පස්සෙ අලුත් දේශපාලන ව්‍යාපාරයක් ලංකාවේ බිහිවේවි අපට සහාය දෙන්න පුළුවන්වන.

    ReplyDelete