‘ගෝඨා
ගෝ ගම’; ඒ
ගමේ කෙරෙන තරුණ අරගලය.... |
අපි පොඩි කාලෙ නං ඒ උත්සවයට කිව්වේ ‘සිංහල හින්දු අලුත් අවුරුද්ද’ කියල. දැන් ඒකට
‘සිංහල දෙමළ අලුත් අවුරුද්ද’ කියලා කියන්න පටන් අරගෙන. ඒ ඇයි?
අනේ දන්නා කෙනෙක් ඉන්නවා නං, මට කියා දෙන්න ඕනි. හොඳද!
ඉස්සර කිව්ව නම වෙනස් කෙරෙනවා නං, වෙනස්
වෙන්න ඕනි ‘ශ්රී ලාංකේය අලුත් අවුරුද්ද’ කියල නේද? මට හිතුණේ එහෙම.
ඔව්වත් ප්රශ්නද කියලා කාට හරි හිතෙන්න
පුළුවනි.
ඇත්ත! මේ දවස්වල මටත් තියෙන ලොකුම ප්රශ්නෙ අවුරුදු නෙවෙයි, ‘ගෝඨා ගෝ ගම’; ඒ ගමේ
කෙරෙන තරුණ අරගලය. ඒ කොල්ලො- කෙල්ලො හැමෝම එහාට වෙලා fun ගන්නවා නෙවෙයිනෙ. ආතල්
එහෙකුත් නෙවෙයිනෙ ඒ යුද්දෙ.
අව්වට කර වෙවී, මහ වැහිවලට තෙමි-තෙමී, ගිරිය කඩාගෙන ‘Gota go home’ කිය-කියා කෑ
ගගහා ඉන්න එක ලේසි-පාසු වැඩක්ද?
ඊටත් දැන් දවස් හතක්ම ගෙවලත් ඉවරයි!
නිදියෝ, කටෙන් බතල හිටවන උඹත් කියයි! මට එහෙම හිතෙන්නෙ නිකම්ම නෙවෙයි.
ඒ උද්ඝෝෂණ මෙච්චර අගේ කළත්, මට තවම එහාට
යන්නට හම්බ වුණේ නැති නිසා. හරියටම කියනවා නං නොගිය නිසා- හේතු සහිතව!
අප්රේල් තුන්වෙනිදා මහරගම තරුණ සේවා සභාව ඉස්සරහ තිබුණු උද්ඝෝෂණයට නං යන්තං යා
ගත්තා. ගෙදරදීම ‘Go’ කියලා බෝඩ් එකකුත් ලියාගෙනයි මං ගියේ.
අනේ! ඉස්සර ලස්සනට අකුරු ලියූ
නිමල් දිසානායකට, ඒ අකුරු දෙක ඇඳ ගන්නත් පොඩි පහේ
යුද්ධයක් නෙවෙයි කරන්න වුණේ.
එදා ඉගෙනගත්තු ඒ පාඩම නිසාය
මං මෙතෙක් ‘ගෝඨා ගෝ
ගම’ට
නොගියෙත්. |
කොරෝනාව නිසා සිද්ද වුණු එක හොඳක් මට හරිහැටිම තේරුණේ එදා ඒ වෙලාවෙ. Mask එක.
මාස්ක් එකක් දාගෙන ගිය නිසා පේන්නෙ මුහුණෙන් බාගයක්නෙ. ‘Black හෙනා’වලට පිං සිද්ද
වෙන්න කොණ්ඩේත් කළුයි. තට්ටෙ තියෙන්නෙත් පස්සෙන්නෙ.
මාවත් කොල්ලෙක් වගෙ පෙනෙන්න ඇති නේද?
කාලගෝලයා ‘මියෙම්වා රැකෙම්වා’ කියලා වතුරට
බැස්ස විදිහ මතක් කරගෙන, මං වහන්සේත් පේළියේ පරතරයක් තිබ්බ තැනක හිට ගත්තා; බෝඩ්
එකත් දිග ඇරගෙන.
මළ කෙළියයි; ජුලි හතයි!
මගේ දකුණු අතේ වෙවිලිල්ල ගැන මොට්ට මට කලින්
කල්පනා නොවෙච්චි හැටි. නැවතිල්ලක් නැතිවම දකුණත වෙවුලන්න ගනිච්චි! එතකොට බෝඩ් එකත්
වෙවුලන්නෙ සිටි-සිටි ගාගෙන.
‘අනෙඃ! ඔන්න ඔය වෙවිලිල්ල කවුද බලන්නේ’ කියලා හිතාගෙන හිටි පියවරේම විනාඩි
දහයක්වත් ඉන්න වුණේ නෑ....
පට්ට අව්ව නිසා මගේ ඉහින් කනින් දාඩිය බේරෙන්නත් ගත්තම දැනුණු සැප. අත් දෙකෙන්ම
බෝඩ් එක අල්ලගෙන ඉන්න හින්දා, ලේන්සුව එළියට ඇදගත්තත් වැඩක් ඇතැයි...
මෙන්න ඊළඟ බැරියර් එක!
එක කකුලක මස් පිඩුවක් රිදුම් දෙන්න ගත්තා- ‘ගණන් ගන්න එපා නිමලෝ!’....
තව එකක්... තවත් එකක්. ‘එකම ඉරියව්වකින් වැඩි වෙලාවක් ඉන්නට බැරිකම තියාගෙන මොකට
මෙහෙම තැනකට ආවද මොට්ට හරකෝ?’ මං හිටියේ දත කාගෙන. වැඩි වෙලාවක් ඒ වික්රමය
කරන්නටත් බැරි පාටයි.
චුට්ට වෙලාවක් හරි වාඩි වෙන්න හිතාගෙන, ටිකක් පස්සට වෙල බලද්දි පෙනුණේ, ඒ තැන්වල
තියාගෙන බෝඩ් අඳින තරුණයන්.
මම ආපසු ගෙදර ආවෙමි.
ඔරලෝසුව මට කිව්වේ ‘මහ ලොකුවට උද්ඝෝෂණේ කරන්න ගියා. තමුසේ පැයයි එතැන හිටියේ’ කියලාය.
එදා ඉගෙනගත්තු ඒ පාඩම නිසාය මං මෙතෙක් ‘ගෝඨා
ගෝ ගම’ට නොගියෙත්.
හිතෙන් ගෝඨා ගෝ ගමේ ඉඳිද්දී
මට මතක් වෙන්නේ නසරානි දේවල්ය. |
අපේ තාත්තා නං අපට ගොඩාරියක් දේවල් පුරුදු
පුහුණු කෙරෙව්වේ අපි පොඩි සන්දියේදීම. ‘ඇත්ත කියන්නයි බිම ඉඳ ගන්නයි බය වෙන්න එපා’
වගේ ගොඩාරියක් දේවල්...
මහරගම ආච්චී ඊටත් වැඩිය දේවල් ව්යංග්යයෙන් මට ඉගැන්නුවේ කතන්දර කියා දිදී.
‘ලජ්ජා බය කියන්නේ දේව ධර්මයට, පුතේ!’ මහිංසාස කුමාරයාගේ කතාන්දරය (දේව ධර්ම
ජාතකය) කියන අතරේ ආච්චී උලුප්පල කිව්ව.
“හතර දෙනෙක් කාට හරි
හොඳයි කිව්වොත්, හතර වරම් දෙවිවරුත් එයාට ආශිර්වාද කරනවා
රංජි!” ආච්චී නිතරම කිව්වේ නිකම්ම වෙන්න බෑ.
හිතෙන් ගෝඨා ගෝ ගමේ ඉඳිද්දී මට මතක් වෙන්නේ නසරානි
දේවල්...
එයාලගේ දරු-මුණුපුරන්ට එහෙම දැනමිතිකම්- ගුණ
ධර්ම කියා දෙන්නට තරං නිදහසක් ඩී.ඒ. රාජපක්ෂ මහත්තයාට, දෝන දන්දිනා මාතාවට හෙම
තියෙන්ඩ නැතුවැති.
ඩී.එච්. ගුණපාල උන්නැහේ, මොන ඇන්නෑවකටද
ඔහේගෙ අතිජාත මේ ලොකු පුතාට ඉගැන්නුවේ ‘පැත්තක් ගියත් ඇත්තම කියපං!’ කියලා.
ඔයාටත් තිබ්බනේ ‘රාජපස්ස පරම්පරාවේ අය වගේ ලජ්ජා නැතිව ඉන්න’ හැටි මට උගන්නන්න.
‘හිතක් පපුවක් නැතිව අනුන්ට ඕනි හෙණයක් වෙච්චාවේ- අපේ මල්ල පිරෙනවා නං’ වගේ දර්ම
උගන්නන්න.
‘හිතට එකඟව වැඩ කරපං!’ කියලා උගන්නන්නේ නැතිව ඉන්න...
‘රට කාපු මුන්ට හෙණ හතම වදින්න ඕනි!’ කියලා දිගටම කියන්න ගනිද්දී... |
වැඩිය එපා, මේ අවුරුද්දේ....
අප්රේල්වලට මාසෙකටත් කලින් ප්රියන්ත මට කිව්වේ ‘අවුරුද්දට පානම තැනක් බුක් කළා’ය
කියලා.
“13 උදේ ගිහින් 16 එන්නේ. ඔන්න නිමල් වෙන වැඩ එහෙම දාගන්න එපා!” කියලත් කිව්වා. අතින්-මිටින්
සතයක්වත් වියදම් කරන්න දෙන එකක්යැ- එව්වත් එයාගෙන්මනේ! මාත් වචනෙ දුන්නා.
එතකොට මෙහෙම ‘ගෝටා ගෝ හෝම්’ කතන්දරයක් තිබ්බෙ නෑනෙ. කොච්චර හරි ‘13 උදේ මඟදී තමයි නිමල් අයියේ, අපි උදේට කන්න හිතාගෙන ඉන්නේ’ කියල බබිතා නංගි කිව්වම මං පොරොන්දුත් වෙලා හිටියේ පරිප්පු කරියක් උයාගෙන එනවයි කියල.
රටේ හැමෝම වගේ මමත් හිතාගෙන හිටියෙ අපේ
ජනාධිපතිතුමාට, අගමැතිතුමාට එහෙම ලජ්ජා- බය දෙක යන්තංවත් තියෙනවයි කියල, එයාලගේ
මොන වැරදි- මොන අඩුපාඩු තිබ්බත්.
රට පුරාම මිනිස්සු ගෑස් පෝලිම්වල දෙස් දෙවොල් තියද්දී,
කන-බොන බඩුවල මිල අහස උඩට යනකොට රට්ටු සාප කරද්දී,
තෙල් පෝලිම්වල දවස් ගණන් තපින උදවිය ‘කරන්න බැරි නං දාලා පලයව්!’, ‘රට කාපු මුන්ට
හෙණ හතම වදින්න ඕනි!’ කියලා දිගටම කියන්න ගනිද්දී - නෑහුණා වගේ හිටියත්.....
රට වටේම කොල්ලො- කෙල්ලෝ එකම තැනකට එකතු වෙලා, එක හඬින් කියනකොට හරි ඒ මිනිස්සුන්ට
ඇහෙයි; දැනෙයි කියලයි මමත් හිතුවේ.
මොන?
‘ගෝඨා ගෝ ගම’ ජාත්යන්තරේට ගියා; ලජ්ජා හිතුණෙ නෑ.
ඉන්දියාවේ හිඟන මනුස්සයෙකුත් අපේ රටට ආධාරයක් එව්වා: ලජ්ජා හිතුණෙ නෑ!!
ලෝකේ පුරාම රට-රටවල ඉන්න මිනිස්සුත් ‘Gota go home’ කියමින් පෙළපාලි යන්න ගත්තා;
ඒත් ලජ්ජා හිතුණෙ නෑ!!!
රටේ නම ගිය කලාකාරයෝ, ක්රීඩකයෝ, නීතිවේදියෝ, වෘත්තිකයෝ, සාහිත්යධරයෝ වගේ කොච්චර
දෙනෙක් ‘ගෝඨා ගෝ ගම’ට ඇවිත් Go Home Gota කිව්වද? ඒත්- තවමත්
ලජ්ජා නැතිව ඉන්නවා....
දැන් ‘ගෝඨා ගෝ ගමේ’ ශාඛාවන් රට පුරාම බිහි වෙන්න පටන් ගෙන!
ගෝඨා ගෝ ගමේ පළමුවෙනි ශාඛාව
පටන් ගත්තේ බදුල්ලෙන්! |
ගෝඨා ගෝ ගමේ පළමුවෙනි ශාඛාව පටන් ගත්තේ බදුල්ලෙන්! මීගහකිවුල ඉස්කෝලෙදිත් කිව්වා වගේ බදුල්ලේ ඉපදිච්ච කොල්ලෙක් විදිහට ආඩම්බර වෙන්න බැරිද ඉතිං?
‘බදුල්ලට ඉස්සෙල්ලාම කෝච්චිය එනකොට උඹලගෙ සීයලත් තණකොළ මිටි අරං ස්ටේසමට ආවා බං’ කියලා ඔයා ඒ දවස්වලත් බදුල්ලේ සීයාට
අපහාස කළාට, දැන් ඌවෙ බින්තැන්නේ අලුත් පරම්පරාවත් හෙණ දියුණුයි තාත්තේ.
එයාලා ඉංගිරිසි දන්නවා. ලෝකෙ වටේ සිද්ද වෙන
දේවල් දන්නවා. ලංකාවේ ඈත එපිට ගම්මානෙක සිද්ද වෙන දෙයක් වුණත් තත්ත්පර ගාණක් යන්න
කලින් දැනගත හැකි තරමට දැන් තාක්ෂණේ දියුණුයි. ඒ තාක්ෂණ පකීර්ලත් එක්කයි දැන්
ලොක්කොන්ට වැඩ කරන්න වෙලා තියෙන්නේ.
දැන් ඉන්න දේශපාලන නායකයෝ
හැමෝම නාකි මැන්ටල්නෙ.... |
ඉතිං තාත්තේ, මට අර කියාගෙන ආපු දේ කියන්න බැරි
වුණා නෙව.
Trip එක යන්න කලින්; 13 වෙනිදාට කලින් විසඳුමක් වෙයි කියලයි මං හිතුවේ.
‘වැස්සකට
තෙමෙන්නත් අකමැති විප්ලවකාරයෝ තමයි ලංකාවේ ඉන්නේ’ කියලනෙ මමත් විශ්වාස කරගෙන
හිටියෙ.
අම්මට සිරි!
මේ අරගලේ කරන ලක්ෂ ගාණක් අව්වේ කර වෙවී ඉන්න හැටි දැකලා, වැස්ස වලාහක දෙයියන්ටත්
දුක හිතලද කොහෙද... හිටගෙන පුම්ක හෝදන සයිස් එකට වස්සවපි..... ඒත් අරගලේ හිටපු අය
No හෙල්ලුම්!
එතකොට නං මගේ හිත කුයි-කුයි ගාන්න ගත්තා.
‘අරහේ ලක්ෂ ගාණක් අව්ව වැස්ස නොතකා, රෑ දවල්
නොතකා කට්ට කන්නෙ උන් වෙනුවෙන් විතරද?
උන් එච්චර දුකක් විඳිද්දී උඹලා විනෝද වෙන්න යන එක හරිද නිමලෝ?
මහ ලොකු සහකම්පනේ කියන්නේ ඕකටද?
හදවතින් ඔබ තනි කළේ නැත කියන්නේ ඕකටද බං?’ හිත දිගටම අහන්න ගත්තා.
මගේ මොළෙත් නිකං හිටියෙ නෑ. විරුද්ද තර්ක
කෝටියයි....හිතක්-පපුවක් තියෙන ඇති-පැති අය ‘ගෝඨා ගෝ ගම’ට කෑම- බීම- වතුර බෝතල් වැහි
වස්සවන්න පටන් ගෙන!
‘තමුසේ ගෙදර හිටියයි කියල උද්ඝෝෂණේට මොකක්ද වෙන
යහපත?
කොල්ලො තාප්පවල චිත්ර අඳින වෙලාවෙ වගේ කිඹුල බනිස් ගිහින් දෙන්නද?
fb එකේ #GoHomeGota2022 කියන posts එමට share කරන අය අවුරුදු කන්නෙ නැතුව ඉඳියිද?
ඕයි, අපි නැතිවට ඕනි තරං මිනිස්සු ඉන්නවා, fight කරන්න!’
මං හිටියේ දෙගිඩියාවක.
මාත් හිතුවේ උද්ඝෝෂණේ රැල්ල ඉක්මනටම ඉවර වෙයි කියල. කවුද හිතුවේ රැල්ල සුනාමියක්
වෙයි කියල.
වෙන එකක් තියා- මේ වෙද්දී ආදි වාසීනුත් උද්ඝෝෂණයට එකතු වෙලා! හොයල බලද්දී ගෝඨා ගෝ ගමට හෝ ගාලා උදව් ගලනවා.
වැරදි පරම්පරාවක් එක්කයි ‘හිස් Excellency’ලා පැටලිල තියෙන්නේ.
වැරදි පරම්පරාවක් එක්කයි ‘හිස් Excellency’ලා
පැටලිල තියෙන්නේ. |
සමහර උදවිය හාල්- පොල්- තුනපහ- හැලි-වළං- ළිප් පවා පොදි බැඳගෙන ඇවිත් ගෝඨා ගෝ ගමේදීම උයල -පිහල උද්ඝෝෂණය කරන කට්ටියට කන්න දෙනවා.
දඩි-බිඩියෙ වෛද්ය පහසුකම්- නීති ආධාර දෙන
තැනුත් ගෝඨා ගෝ ගමේ ඇරඹිලා. ආයුර්වේද මධ්යස්ථානයක් පවා.....
එයිට හපං, 69 ලක්ෂයක් බිහි කරවන්න දර-දිය
ඇදපු ඔක්කොමලම වගේ ‘එදා තමන් කළේ වැරැද්දක්’ය කියමින් එක දිගට ජනතාවගෙන් සමාව
ඉල්ලන්න පටන් අරං....
ඇටිකිචි මං මොනව කියල කරන්නද, trip එකත්
නොගිහින් ගෙදර නැවතිලා.
අනෙක මම ප්රියන්තට පොරොන්දු වෙලයි හිටියෙත්- ගමනට එනවයි කියල.
ඔයාමනේ තාත්තේ අපට ඉගැන්නුවෙ ‘අම්මව දෙනවයි කිව්වා නම්, තාත්තව ගස් බැඳලා හරි
දියල්ලා’ කියලත්.
මොකද කරන්නේ?
පොරොන්දුව රකිනවද-
හෘදය සාක්ෂියට අනුව වැඩ කරනවද....
මේ අරගලයෙන් තරුණ පෙළ ලබන
දැනුම සිරි ලක් මාතාවගේ යහපත හා දියුණුව පිණිස වේවා! |
පරිප්පු කරියත් හදල යවලා, මම ගෙදර නැවතුණා.
මගේ මෝඩකම වෙන්නැති; 14 වෙනිදා කිරිබත් ටිකක්වත් උයන්න හිත දුන්නෙ නෑ. කාටවත්ම සුබ
පැතුවෙත් නෑ. හැබැයි, මට සුබ පතපු හැමෝටම ‘එසේම
වේවා!’ කියලා නං කිව්වා!
දැන් තියෙන්නේ බලාගෙන ඉන්නයි.
2015දී රාජපක්ෂ ආණ්ඩුව ඇද වැටීමත් එක්කම හනික
කටුනායක ගුවන් තොටුපලින් පැනල ගිය එක්කෙනා,
මෙදා සැරෙත් කොවිඩ් ආසාදිතයි කියලා ලංකාවෙන් පනියිද?
මෙච්චර කල් කසාය බීපු ගොළුවෝ වගේ විරවගෙන
හිටි අයගෙ කට දැන් ඇරිලා.
‘උගන්ඩානු රජයේ ඉල්ලීමකට අනුව පසුගිය 2021 වසරේදී එරට එන්ටබේ ගුවන් තොටුපොළ වෙත
උගන්ඩා මුදල් නෝට්ටු ප්රමාණයක් රැගෙන ගිය බව ශ්රී ලංකන්
ගුවන් සමාගම දැන් පවසයි.....’. තව ඉස්සරහට මොන-මොන දේවල් හෙළි වෙයිද; පිළිගැනෙයිද?
පුරවැසි අපට තියෙන්නේ හොඳ සිහි කල්පනාවෙන්
බලා ඉන්න එක විතරක්ද?
‘ලක්වාසී ලෝවාසී සියලුම ශ්රී ලාංකිකයන්ට
සුභ අරගලයක් වේවා!’
මේ අරගලයෙන් තරුණ පෙළ ලබන දැනුම සිරි ලක් මාතාවගේ යහපත හා දියුණුව පිණිස වේවා!!
කියලා පතමින්; අනාගතය දිහා ඉතාම සුබවාදීව බලමිනුයි මම නං,
මේ අවුරුදු දෙදොහක විත්ති පෝස්ටුව ලියන
එක මෙතැනින් නවත්වන්නේ෴සිද්ධි රස්තු෴
ඔබට නීරෝගීමත් සුබ අලුත් අවුරුද්දක් වේවා!
ReplyDeleteසැබෑ අරගලයට ජයවේවා
සැබෑ අරගලයටත්, ශ්රී ලංකාවටත් ජය වේවා!
Deleteහිතට එකඟව වැඩ කිරීම ගැන මාගේ ප්රණාමය !
ReplyDeleteසුභ අරගලයක් වේවා 🙏🙏🙏
ස්තුතියි නමී.
Deleteසුභ නව වසරක් වේවා!
ReplyDeleteඅරගලය සාර්ථක වේවා!
සිරිලක තරුණ අරගලය සාර්ථක වීම සඳහා ඔබ සැමගේම ආසිරි පැතුම් අවැසිමයි.
Deleteකොහොමද තාක්ෂණ වීරයෝ:
https://www.facebook.com/nimal.dissanayake.10420/posts/1041894170037880
ඔබගේ ධෛර්යයට ප්රණාමය!
ReplyDeleteස්තුතියි, අරගලයේ නියුතු කාටත් දිරිය අවැසි මොහොතයි මේ.
Deleteමෙච්චර විස්තරයක් ලියල තියන එකේ, වැට දිගේ ලිස්සන එක කැතයි කියල හිතුනා.
ReplyDeleteසුභ නව වසරක් වේවා!
නමී මට කියපු දෙයක් ඔන්න බස්සා මහත්තයෝ මම ඔයාට කියනවා.
Deleteහිතට එකඟව වැඩ කිරීම ගැන මාගේ ප්රණාමය !
මහරගම උද්ඝෝෂණයට ගිහිල්ලා වගේම ට්රිප් එක යන්නෙත් නැතුව අරගලය වෙනුවෙන් ගෙදර නැවතිලා නිමල් පෙන්වලා තියෙන්නෙ හොඳ fighting spirit එකක්.
ReplyDeleteඅරගලය ගැන නම් ප්රශ්ණයක් නැහැ. නමුත් රෙදිත් නැතුව කඩේ ගිය කලාකරුවන්(?) පෝලිමේ ඇවිල්ල සමාව ගන්න එක නම් විකාරයක්. පොහොට්ටු උඩ විසිකරකර දියසෙන් කියලා කෑගහන සිංදුව කියපු බාගයක් විතර දැන් එතනනෙ. සමාව ගන්න එක හොඳ දෙයක් නමුත් ශරීර භාශාවෙන් නම් පෙනෙන්නෙ කවදා හරි ගුටි කන්න වෙන හෝ අයතා ලෙස රැස් කල ධනය දෙන්න වෙයි කියලා ඇතිවුනු බය. ක්රීඩකයින් ගත්තත් රොෂාන් මහනාම වගේ මුල ඉඳන්ම බය නැතුව කතාකල අය නෙවෙයිනෙ දැන් මූණ ඉස්සරහට දාගෙන ඉන්නේ.
කොහොම වුනත් අරගලය ඉස්සරහට වඩා හොඳ තැනකට යයි කියලා හිතනවා. එකම දේ එකම විදිහට දිගටම කරද්දි 'ඔබත් ඔහොම ඔතන ඉන්න- මමත් මෙහෙම මෙතන ඉන්නවා' තත්වෙට නොයන්න බුදිධිමත් වැඩපිලිවෙලක් යයි කියලා හිතනවා. ගාල්ලෙ GotaGo ගමට පොලිසිය ආ වෙලාවෙ මිනිස්සුන්ගෙ හැසිරීම ඉතාම එඩිතරයි.
අපි දන්න ඉතිහාසයේ හැටියට එදා ඉඳලම කොච්චර පාවා දෙන්නන්- බිය ගුල්ලන් ඉඳලා තියෙනවද? ඒත් එයාලා අමරණීය වෙලා නැහැනේ Lotus.
Deleteඑයාලා වගේ නොවී,'තමන් කළ වැරදි වටහාගෙන හැබෑ ලෙසම පසුතැවෙන අයත්' ඉන්න පුළුවන් කියලා හිතමු, කාලය පෙන්නාවි ඔවුන්ගේ හැබෑ තතු.
මැරෙන්නේ එක සැරයයිනේ, ඉතිං උපන් රටට- රටේ ජනතාවට සෙතක් වෙන දෙයක් වෙනුවෙන් සටනක් කරලා මළත් මොකෝ.
ප්රසිද්ධියේ කඩේ ගොහින් මුකුත් ලබා ගත් නැති කළාකරුවො වගේම
Deleteනොපෙනෙන්න කඩේ ගොහින් වාසි ලබාගත් කළාකරුවොත් හිටිය.
මද්දලාවේදී ජේසු තුමාගෙ අදහසට කීකරු වුන ජනය වගේ වැරදි ඇති සිලල්ලෝම ගල් නොගසා ඉමු.
නමී, ප්රශ්නය වෙන්නේ අපට අනුන්ගේ ඇහේ තියෙන අල්පෙනෙත්ත පෙනෙද්දී අපේ ඇහේ තියෙන පොල් පරාලේ නොපෙනෙන එකයි.
Deleteලෝටස් මහත්මියගේ ප්රකාශයට එකගයි. මුලින් ගුටිකන්න වෙයි කියලා හැංගිච්චි උන් දැන් අතුරුආන්කරාවක් නෑ කියලා දැනුනාම එළි පහලියට ඇවිල්ලා. ඒකනේ ජොනියලා පිං මන්ත්රි සාගරලා දැන් වහසිබස් දොඩන්නේ. මෙයලා යවන්න ගෝටාගෝ ගමේ අවුරුද්දක් වාඩිලාගෙන හිටියත් සාමකාමි අරගලයෙන් නම් බැරි වෙයි. හෙටානිද්දාට පොලෝසියෙන් දාලා ඔය ගම අකුලෝනවා. උදේට ගමේ ඉන්නේ 20 -30 ක් අතර පිරිසක් විතරයි. ඉතිං අතදිගහැරලා බැටන් පොලුපාරවල් කදුලු ගෑස් දෙන්න සැදිපැහැදි ඉන්නවා. මේක අනාවැකියක් Pre Warning එකක් දෙන්නේ.
ReplyDeleteහැබැයි කවුරු කිව්වාත් ගියේ නැති ගෝටා අහන්නේ එක්කෙනක් කියන එක විතරයි. ඥාණාක්කා කිව්වොත් මිනිහා අකුලන් ගෙදර යන එක ඉර හද වාගේ සුවර් තමා.
අසංග මහත්තයෝ, ඔයා පාන්දර වැඩට යද්දී යන්තමට පෙනිච්ච දේවල්වලින් අරගලයේ දිග-පළල මනිනවා වාගේ. හවසට ආපහු එද්දී gota ගෝ ගම කොහොමද?
Deleteනිමල්, ඔබ ශ්රේෂ්ඨයි. අරගලයට ජය. සැමට සුභ නව වසරක් වේවා.
ReplyDeleteස්තුතියි චමී.
Deleteනිමල්ට ටිකවෙලාවකට ගෝල්ෆේස් ගිහින් එන්න පුලුවන්
ReplyDeleteටික වෙලාවකට නං ඊයෙත් යන්න තිබ්බා, trip එක ගිය පිරිස බස් එකක්ම අරං යන්න සංවිධානය වෙද්දී අඬ ගැහුවා, Pra Jay,
Deleteමට අදහසක් ඇවිල්ලයි තියෙන්නේ, දිග වෙලාවක් ඉන්න බලාගෙන එහෙ යන්න. බලමු....
ආවා.. කියෙව්වා.. ජයවේවා!
ReplyDeleteජය වේවා කිව්වේ ගෝටා ගෝ හෝම් එකට නේද.... ලිඛිතා, මාත් එසේම වේවා කියනවා.
Deleteඅපිත් යම් යම් අරගල කරා, ටයර් සැයේ නොහිහින් කොළඹ දුර නැ ගෙදරක හැංගිලා බේරුනා. ගමේ හිටියනම් බඩු බනිස් (අපි දකුණේ හරිය?). කොහොම නමුත් පසුව මොලේ පැදුනා.
ReplyDeleteමෙන්න මම අද අරගලය දකින විදිය, මේක දේශපාලුවන් වගේම පුරවැසියන් ඇති කරපු දෙයක්, රජයේ සේවා 20/21 දෙවසර නිකම් පඩි ගත්තා, ඒ කාලේ ආන්ඩු විරෝදීන්ට නිකන් ඉදන් පඩි ගන්න එක හරි ජොලි. රටේ ජාතික ධ්නය වැඩිපුර කන්නේ දේශපාලුවන් සහ රජයේ සේවකයන්. හිනා වැඩේ මිනිස්සු අපි හරි දේශපාලුවන් මේකට වග කියන්න ඕන කියන එක, පගා ගහන්නේ, රස්සාව හරියට නොකරන්නේ දේශපාලුවන් වීතරද? (ප්රශ්නයෙන් බාගයක් හැංගිලා නේද?) අරගලයෙන් පසු දේශපාලන වගේම රජයේ සේවයෙත් වෙනසක් උනොත් වැදගත්.
මම වෙන රටක හිටියට ලංකාවේ වියාපාරයක් කරන නිසා අපේ මිනිස්සුන්ගේ වැඩ ගැන දැනුමක් ඇතුවයි මේවා කියන්නේ
දැන් සමහරු 225 ගෙදර යන්න කියනවා, සමහරු රාජපක්ස නම ඇති අය ගෙදර යන්න කියනවා. ප්රජාතන්තරයට මේ දෙක ගැලපෙන්නේ කොහොමද? මේ 225 මිනිස්සුන්ගේ චන්දයෙන් ආපු අය නේද? අපේ ගමේ මන්ත්රි ගෙදර යවන එක අයිති කාටද? මහරගම ඉන්න නිදි ටද අපේ ගමේ ඉන්න බයියන්ටද? මේවා දැවෙන ප්රශ්න මල්ලි. අර ජනතා පරමදිපත්වය කියන මෙව්වා එකට මොකද වෙන්නේ?
මේ රටේ (AUS) පොලොව හාරලා රතරන් ගන්න පුළුවන් උනත් රජය දිගටම වැඩකරා (යම් අඩුපාඩු සමග) අද 2019 ට වැඩ හොඳ ආර්ථික මට්ටමක ඉන්නව, මේවා දේශපාලුවන් ගේ වැඩ පමණක් නොවේ
මම විජේබාහු
විඑජ්බාහු මහත්තයෝ, ඔබතුමා මගේ blog එක දිගටම කියවන කෙනෙකු නිසා දන්නවා ඇති, හෘදය සාක්ෂිය ගැන මම නිතරම කියන බව.
Deleteමං දැකලා තියෙනවා අවංකව වැඩ කරන මිනිසුන්ට අපේ රටේදී ලැබෙන ගෞරවය මොන වගේද කියලා.
කෝට්ටේ ශ්රී නාග විහාරයේ, අමද්යප තරුණ පුහුණු මුද්රණාලයේ කළමනාකරු විදිහට අවුරුදු හයක් විතර වැඩ කරලා එතැනින් අස් වුණාම අපේ අම්මා ඇහුවෙ මෙහෙමයි. 'මෙච්චර කල් ඔය මැනේජර් වැඩේ කරලත් මොකක්ද රංජිට ලැබුණු සෙතේ?'
තමන් වැඩ කරන තැනින් අල්පෙනෙත්තක්වත් ගෙදර ගෙන ඒම හොරකමක් කියලා නිතරම කියපු; ඒ ධර්මය අකුරටම රැකපු, බොරලැස්ගමුව ඇඹිල්ලවත්ත පාරේ හිටපු දේවේන්ද්ර මහත්තයාට සමහරු හිනා වුණු හැටි මං දැක්කා. එතුමාට සමහරු කිව්වේ අවංක මෝඩයෙක් කියලයි. විශ්රාම ගියාට පස්සේ එතුමා ඉංග්රීසි ටියුෂන් දෙමින්, අසීරුවෙන් පවුලේ කටයුතු බලාගත් හැටි අදටත් මම නම් සිහි කරන්නේ ඉමහත් ගෞරවයෙන්.
ඒ වගේමයි විජේබාහු මහත්තයෝ, එතුමා වගේ අයව දැකලා, ඇසුරු කරලා තිබුණු නිසාත් වෙන්න ඇති- මට ඉතාම ආඩම්බරයෙන්; ඔළුව කෙලින් තියාගෙන කියතහැකි 'මමත් රාජකාරි කරන කාලයේ සේවා ස්ථානයෙන් හොරකම් නොකළ කෙනෙකු බවත්; සතයකවත් කොමිස් නොගත් කෙනෙකු බවත්.'
Deleteමට තියෙන්නේ මගේම නීති, මගේම ප්රතිපත්ති. මං ඒවා ලියපු තැනක් මේ:
http://nidigepanchathanthare.blogspot.com/2018/05/blog-post_12.html
කිව්වම හිනා යයි, හොරෙකුට වුණත් ප්රතිපත්තියක් තියෙන්න ඕනි කියන පාඩම තදින්ම මගේ හිතට වැදුණේ මට අවුරුදු දහය විතර වෙද්දී. ගුවන් විදුලියේ ගිය නාට්යයකින්. ඒ විස්තරත් මං ලිව්වා. ඒ වගේම පේව්මන්ට් එකේ හොර බෙහෙත් වෙළෙන්දෙකු වුණු සිරිපාල අයියා ප්රතිපත්තියක් රැකපු හැටිත්. එයාලා තමයි මගේ පරමාදර්ශ:
Deletehttp://nidigepanchathanthare.blogspot.com/2018/07/blog-post_91.html
මේවා මම ලිව්වේ 2018දී.
1971 කැරැල්ල, 83- 88 විනාශයන් එහෙමත් තරමක්වත් දකින්නට මං අවාසනාවන්ත වුණා. 83 කලබල පටන් ගන්න දවසේ අපි හිටියේ අනුරාධපුරේ, ඉස්කෝලෙක තජක වැඩ සටහනක් කරමින්.
Deleteඑදා ගෙදර එන්න බැරිව දවස් දෙකක්ම මඟ හිරවී ඉඳල කොළඹට එද්දීත් ගොඩක් තැන ගිනි ගන්නවා. මිනී පිච්චෙනවා. ජාති ආලකාරයෝ මහරගම තරුණ සේවා සභාව ඉස්ස්සරහ වාහනයක් එක්කම දෙමල පවුලක් ගිනි තියලා තියෙද්දී අහම්බෙන් මටත් එතැනින් යන්න වුණා.
පමුණුව පාරේ, දේවාල පාරට හැරෙන්නට ඔන්න මෙන්න කියලා තියෙන තැන තරුණ හාදයන් දෙන්නෙක්ව මරලා, නිරුවතින් පාර අයිනේ දාලා තිඑනවා මම දැක්කා- 89 දී.
ඒ ඒ සටන් කල අයගේ අරමුණු - හා ඔවුන්ගේ සටන් ක්රම සමහරක් මමත් අනුමත කරන්නේ නෑ.
Delete89 ජවිපෙ තරුණයන් හිර කරලා තිබුණු මහියංගනේ, මාපාකඩවැව කඳවුරේදී ඒ තරුණයන් ගොඩක් එක්ක කතා කරන්නත් මට ඉඩක් ලැබුණා. පොලිසිවලදී ඔවුන්ට දීලා තිබුණු වධ හිංසා ගැන ඒ ළමයි කියපු දේවල්.... මේ දැනුත් මගේ ඇස්දෙක කඳුළෙන් නහවනවා.
ලංකාවේ එකම දෙශපාලන පක්ෂයක්; සංවිධානයක් ඇතුලෙවත් so called ප්රජාතන්ත්රවාදයක් නෑ කියලයි මං දන්නෙ. එහෙමය කියල හිතලා
Deleteවෙන්නැති අපේ වැඩිහිටියන් නිකම්ම හිටියේ. තරුණ පෙළ හෙලා දැක්කේ.
අපේ මහරගම ආච්චී 71 පිබිදීම දැක්කේ 'චේ ගුරා කාරයො මැතිණිව පන්නන්න කරන වැඩ' විදිහට.
89 අරගලකාරයෝ දිවි පරදුවට තියලා වැඩ කරද්දී, (මාත් tv බලන්නට ගිය) ගෙදරක අය jvp කොල්ලොන්ට පලු යන්න බනිනවා.
එදා නොනිල ඇඳිරි නීතිය දාපු නිසා.
"මුන් හින්දා අද අපිට 'ඉරට හඬන මල්' බලා ගන්නත් නෑ!" කියමින්.
ඔහොම දේවල් ගොඩක් අමතක කරන්නේ කොහොමද විජේබාහු මහත්තයෝ.
Deleteඅපි හැමෝම අපටම අවංක වෙනවා නං;
අපි කරන-කියන දේ ගැන ටිකක් හරි කල්පනා කරනවා නං;
හෘදය සාක්කියට ඇහුම් කන් දෙනවා නං අපටම හොඳක් වෙයි නේද?
දැන් ඉන්න තරුණ පෙළ මේ අරගල කරන්නේ ඉස්සරට වැඩිය මොළේ ඇතිව. පේනවනේ, ඊයේ- පෙරේදා ආලෝකයෙන් කල පෙරලිය!
මන්ත්රීලා ජනාධිපතිලා පත් කරන්න ඡන්දය දෙන්න ක්රමයක් තිබ්බට, එයාලව අයින් කරන බලයක් පුරවැසි අපට කෝ?
Deleteපේනවානේ රටෙන් වැඩි කොටසක්; එක හඬින් Go කියද්දීත් වෙන දේ...
//අපි වත්මන් මහජන අරගලයෙන්ම පටන් ගත්තොත් තනි පුද්ගලයින් විශාල පිරිසක් පාරට බැහැලා තමන්ගේ ප්රශ්න හඬගා කියන්න පටන් අරන්. ඒ බොහෝ දෙනෙකු සතුව ඒ ප්රශ්න වලට විසඳුම් නැහැ. මේක ඒ අයගේ වැරැද්දක් නෙමෙයි. මේ මිනිස්සු පාරට බැහැලා ඉන්නෙම ඒ අය ළඟ ඒ අයගේ ප්රශ්න වලට විසඳුම් නැති නිසා. තමන්ට විසඳාගත හැකි ප්රශ්න මිනිස්සු මොන විදිහෙන් හරි විසඳා ගන්නවා.
Deleteඕනෑම ප්රශ්නයකට විසඳුම් තියෙනවා කියා කියන දේශපාලනඥයින්ට වඩා මේ මිනිස්සු අවංකයි. කළ යුත්තේ කුමක්ද කියා තමන්ට නොතේරෙන බව ගොඩක් තරුණයෝ මයික් ඉදිරිපිට බය නැතුව කියනවා.
"ඒකනම් මට තේරෙන්නේ නැහැ. කවුරු හරි මොනවා හරි කරන්න ඕනෑ!"
ඒ අය කියන්නේ කරන්න පුළුවන් කෙනෙක්ට රට බාර දෙන්න කියලා මිසක් තමන්ට බාර දෙන්න කියලා නෙමෙයි. කරන්න පුළුවන් කෙනෙක් සේ පෙනෙන පුද්ගලයෙක් කෙරෙහි විශ්වාසය තියන්න මේ මිනිස්සු සූදානම්. නන්දලාල් වීරසිංහ මේ විදිහේ මනුස්සයෙක් කියලා ගොඩක් අය හඳුනා ගෙන තියෙනවා. ඒ එක්කම නන්දලාල් වීරයෙක් වෙලා.
වීරයෝ හදන එක භයානකයි. ඒක කාට වුනත් අදාළයි. නන්දලාල් කියා කියන්නෙත් වැරදි කළ හැකි, වැරදීම් විය හැකි සාමාන්ය මනුස්සයෙක්. ඒ නිසා, කොයි තනතුරට කවුරු ආවත් මනුස්සයා ගැන විශ්වාසය තියනවාට වඩා කරන දේ ගැන සැලකිල්ලෙන් බලා සිටිය යුතුයි. විශ්වාස නොකරනවා මෙන්ම ඕනෑවට වඩා අවිශ්වාසද නොකළ යුතුයි. සාමාන්යයෙන් විශ්වාස කරන්න අමාරු පුද්ගලයෙක් අතින් වුනත් සිදු විය යුතු නිවැරදි දේ සිදු විය හැකියි.//
ඉකොනොමැට්ටා අද ලියලා තියෙන කොටහක් ඒ උලුප්පලා ගත්තේ.
https://economatta.blogspot.com/2022/04/blog-post_18.html
https://youtu.be/Z87nKf9ifPw?t=755
ReplyDelete'හැම දෙයකටම පති තුනක් තිබේ. ඔබ දකින පැත්ත, මම දකින පැත්ත හා ඇත්ත පැත්ත.' කියන කාරණේ තමයි මට මේ වීඩියෝව බලද්දී සිහි වුණේ.
Deleteස්තුතියි!
අරගලය සාර්ථක වේවා. ජය පතමි!
ReplyDeleteඔබෙ සුපැතුමත් අරගලයට සවියක්! ස්තුතියි අහස යාත්රිකයාණෙනි!!
Deleteවිජේබාහුගෙ කමෙන්ට් එකේ තියෙන සමහර දේ සමඟ එකඟයි. (අපි ඔක්කොම හොඳ හොරු, ඔක්කොම වැසියෝ. තුන් සිංහලයම නෑඳෑයෝ.) විජේබාහු කලකිරීම මට තේරෙනවා. නිදි කියල තියෙන "වීරයෝ හදන එක භයානකයි" කියන එක හරහා ලොකු කතාවක් කියැවෙනවා. අරගලයට නායකත්වයක්(වීරයො) නැති එක හොඳයි කියල හිතෙන්නෙ ඒකයි. ඇත්ත, එතකොට පැහැදිලි අරමුණක් හෝ පැහැදිලි විසඳුමක් නෑ වගේ ප්රශ්ණ එනවා.
ReplyDeleteඒත් අපි රනිල්, අනුර, සජිත් හෝ වෙනත් විපක්ෂ නායකයො ගමුකො. ඔය එකෙක්ටවත් පැහැදිලි විසඳුමක් තියනවද නෑනෙ? හරි උන්දලට පැහැදිලි අරමුණක් තියෙනවා තමයි. අරගලයේ හරි. මිනී කර පිටින් ගිහිල්ලා හරි බලය අතට ගන්න එක.
අරගලකරුවො 225ම එපා කියන්නෙ ඒක නිසා වෙන්ටෑ? ඒකෙ ෆේස් වැලිව් එක නැතුව රූපකයක්(metaphor) විදිහට ගත්තාම ඉල්ලන්නෙ, මේ මජර, දූෂිත සිස්ටම් එකේ වෙනසක්.
අරගලකරුවො කියන්නෙ තොපි ඔක්කොම හොරු, ඩීල් කාරයො, ණයට අරං හොරා කන්න මිසක් ඉදිරි දැකීමක් නෑ කියලයි. සිස්ටම් එක හැදිලා තියෙන්නෙ එහෙමයි.
අපේ රටේ දේසපාලුවන්ව, ඔය තැනට ගෙනිච්චෙ අපි. ඒ නිසා 69 ලක්සෙ, කඩේ ගිය අය වගේම කාවවත් "එල්ලන්න" ඕනෙයි කියල මට හිතෙන්නෙ නෑ. දේසපාකයින්ගෙ බලය/වරප්රසාද කප්පාදු කරන්න ඕනෙ.ආදායම විඝණනය කරලා දැඩි විනයකට යටත් වෙන, වගකියන ක්රමයක් හදන්න ඕනෙ. මේ තියෙන්නෙ එහෙම රටක්.
මේ තියෙන්නෙ ස්වීඩනයෙ දේශපාලකයො ගැන
මේ තියෙන්නෙ අපේ දේශපාලකයො ගැන
මම රාජපාක්ෂිකයෙක් නොවෙයි, ඒත් තමන්ට වැරදුන බව ගෝඨා පිලිගත්ත එක හොඳ ආරම්භයක්
මේ මුට්ටිය දාලා බැලුවෙ. ලිස්සනවද, ඉතුරු ටිකත් කියනවද කියල ඒ අනුව තීරණය කරනවා.
Deleteසුරුස්...
DeleteThis comment has been removed by the author.
Deleteරජ සැප අත නොහරින මැති-ඇමැති වරප්රසාද
Deleteස්තුතියි බස්සා මහත්තයෝ. //මේ තියෙන්නෙ අපේ දේශපාලකයො ගැන// කියන තැනට යොදන්න අදහස් කළේ /රජ සැප අත නොහරින මැති-ඇමැති වරප්රසාද/ කියන තැන යෙදු link එකද? මේ තියෙන්නේ කියන තැන link එක වැටිලා නැති නිසයි ඇහුවේ.
Deleteඔව් ඒකෙ එහෙම තමයි හිතුවෙ, පලවෙනි එක අවුල් නිසා.
Deleteඅම්මෝ නිදි ගේ උත්තරේ දිග, බස්සා මුට්ටිය මොකටද ඔලුව දාපන් ගහන්න කව්රුත් නැ, නිදි ගේ බ්ලොගනේ.
ReplyDeleteමම විජේබාහු
උත්තරේ දිග වැඩිවීම ගැන කනගාටුයි. අවුරුදු පනහක් විතර තිස්සේ එකතු වෙන වේදනාවෙන් බිඳක් ලියැවුණේ.
Delete"රජයේ සේවා 20/21 දෙවසර නිකම් පඩි ගත්තා."
ReplyDeleteදැන් විජේබාහු ඉන්න රටේ උනත් ආණ්ඩුව පළාතක් ලොක් ඩවුන් කලාම වැඩට එන්න බැරි මිනිස්සුන්ට පඩි දෙන්නේ නැද්ද?